Miesiąc Dziedzictwa Hiszpańskiego: 11 kultowych remiksów muzyki klubowej


latynoska zawsze była podstawą sceny klubowej


W końcu duża część muzyki jest wybitnie taneczna, a największe latynoskie gwiazdy mogłyby poszerzyć swoją publiczność dzięki remiksom przeznaczonym dla fanów muzyki elektronicznej i tanecznej oraz dla klubów obsługujących społeczność LGBTQ +. 

Ale chociaż wiele klubów, barów i dyskotek pozostaje zamkniętych, akcja nie musi się kończyć. Podczas imprez w domu i online przedstawiamy 11 remiksów klasycznych latynoskich hitów niektórych naszych ulubionych artystów muzyki latynoskiej.


Rosalía – „A Palé”

Najnowszym hitem na tej liście odtwarzania jest „A Palé” hiszpańskiej piosenkarki i autorki tekstów Rosalía. W styczniu nawiązała współpracę z francuskim DJ-em Gesaffelsteinem, który wcześniej pracował z The Weeknd, nad remiksem. Gesaffelstein nadał uzależniającemu utworowi Rosalíi mroczną, ale olśniewającą aktualizację, która jeszcze bardziej utkwi Ci w głowie dzięki powtarzającemu się tytułowi „A Palé” jako kluczowemu elementowi.



Shakira – „Las de la Intuición”

W czerwcu kolumbijska płyta Shakiry, Fijación Oral, Vol. 1 skończyła 15 lat. Ulubionym przez fanów utworem jest elektroniczna rozkosz „Las de la Intuición”. Kiedy piosenka została wydana jako singiel, zamówiono wiele remiksów. Jedną z nich jest „RLS Glamour Radio Mix”, która dała „Las de la Intuición” dodatkowe klubowe brzmienie



Thalía – „¿A Quién Le Importa?”

Meksykańska ikona Thalía jest dumna ze swojego związku ze społecznością LGBTQ + przez całą swoją karierę. Wzmocniła tę więź w 2002 roku, nagrywając hymn gejowski „¿A Quién Le Importa?” hiszpańskiego duetu Alaska y Dinarama. Na remiks przebój Thalii z 2003 roku „¿A Quién Le Importa?” został przerobiony przez didżejów Hex Hector i Mac Quayle. Poruszający remiks sprawił, że wyzywające przesłanie Thalíi było bardziej inspirujące.



Paulina Rubio – „Ni Una Sola Palabra”

„Ni Una Sola Palabra” to jeden z charakterystycznych hitów meksykańskiej ikony Pauliny Rubio z jej albumu Ananda z 2006 roku. W następnym roku do ponownego wydania albumu zwróciła się do meksykańskiej grupy Belanova, która zremiksowała piosenkę. Remiks Belanovy uwypuklił mrożące krew w żyłach elementy „Ni Una Sola Palabra”, jednocześnie dodając piosence nieco elektronicznego blasku.



Christina Aguilera – „Falsas Esperanzas”

Gwiazda popu Christina Aguilera świętowała w czerwcu 20-lecie swojego latynoskiego albumu Mi Reflejo. Na specjalnym wydaniu albumu ekwadorsko-amerykańska piosenkarka zamieściła remiks swojego tropikalnego bopu „Falsas Esperanzas”. Podczas przeróbki piosenki dla klubów, elegancki remiks dodał jeszcze mocniej ryk Aguilery. Kolejną atrakcją był taneczny remiks jej ballady „ Pero Me Acuerdo de Ti ”.



Ricky Martin – „María” 

Jeden z nielicznych przypadków, w których remiks odniósł większy sukces niż oryginalny utwór. Portorykańska supergwiazda Ricky Martin po raz pierwszy wydał swoją odę do „Marii” na swoim albumie A Medio Vivir z 1995 roku . Później tego samego roku lokalny DJ Pablo Flores zamienił powolną piosenkę w klubowy hymn, który stał się światowym hitem. W remiksie Flores podkręcił tempo i seksapil „Marii”. To jest Wepa! która zapoczątkowała crossover muzyki latynoskiej i dance lat 90-tych.



Carlos Rivera – „Fascinación”

Choć znany ze swoich latynoskich ballad pop, meksykańska supergwiazda Carlos Rivera zmienił sytuację dzięki promocji „Fascinación”, swojego wyróżniającego się singla z 2013 roku El Hubiera No Existe . Zlecono wiele remiksów. Dammove Ferro Radio Mix był wyróżniający się i wzniósł szybujący głos Rivery na nowy poziom. Okazuje się, że Rivera był po prostu nie do odparcia w elektronice.



Selena – „Techno Cumbia”

W tym roku świat obchodzi 25-lecie utraty królowej Tex-Mex Seleny w marcu 1995 roku. Aby odnowić swój ponadczasowy katalog muzyczny, rodzina zmarłej piosenkarki wydała album z remiksami Enamorada de Ti w 2012 roku. Podczas gdy większość jej hitów została zmieniona w wirtualne duety, „Techno Cumbia” zostało zremiksowane z bardziej tropikalnym stylu. Pełen nastawienia klubowy klasyk Seleny otrzymał odświeżającą aktualizację.



Celia Cruz – „La Negra Tiene Tumbao”

Kubańska legenda Celia Cruz uhonorowała czarne i afro-latynoskie kobiety takie jak ona „La Negra Tiene Tumbao” z albumu z 2001 roku o tej samej nazwie. Przed śmiercią w lipcu 2003 roku Cruz zamówiła swoich największych hitów na swój album Hits Mix z 2002 roku. DJ Fluid utrzymał klimat salsy tej wzmacniającej piosenki, jednocześnie nadając jej karnawałową klubową aktualizację. 



Jennifer Lopez – „Qué Hiciste”

Supergwiazda Jennifer Lopez zaangażowała się w grę muzyki latynoskiej w 2007 roku albumem Como Ama Una Mujer . Do ognistego singla „Qué Hiciste” zamówiła kilka remiksów. Słynny DJ Tony Moran, który współpracował z Cher, Madonną i Mariah Carey, zachował hiszpańską gitarę, jednocześnie podkręcając ciepło wściekłości J.Lo. 



Enrique Iglesias – „Experiencia Religiosa”

W listopadzie obchodzimy 25. rocznicę hiszpańskiej supergwiazdy Enrique Iglesiasa, która wyszła z cienia swojego ojca, Julio Iglesiasa, swoim albumem z 1995 roku. Enrique rozpoczął swoją karierę jako ballader, ale nadał nowy rytm albumowi Remixes z 1998 roku. Jego piosenka miłosna „Experiencia Religiosa” została przeobrażona w hymn klubowy. Iglesias zabrał nas do kościoła tym remiksem disco heaven.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź