Ricardo Arjona fot youtube

Firma nielegalnie wykorzystała wizerunek i piosenkę „Jesús es verbo, no sustantivo” w kampanii reklamowej, jest to piosenka


La Suprema Corte de Justicia de la Nación ( Najwyższy Narodu) zatwierdził wyrok wydany przez Kolegialny, aby firma samochodowa Toyota wypłaciła gwatemalskiemu piosenkarzowi Ricardo Arjonie, za nielegalne wykorzystanie jego wizerunku i piosenki „Jesús es verbo, no sustantivo” w kampanii reklamowej.

Eduardo de la Parra, prawnik piosenkarza i autora tekstów, wyjaśnił, że Toyota chciała obniżyć , dlatego wystąpiła o nakaz sądowy, który ostatecznie został odrzucony przez najwyższy sąd.

„() wygraliśmy w 2023 r., ale Toyota odwróciła sprawę i chciała wypłacić mniejsze odszkodowanie, a ostatecznie sąd okręgowy powiedział nam, że nie, że muszą zapłacić za każde z naruszonych praw, a w tym przypadku było ich dwa. Ale Toyota nie chciała tego zrobić i teraz Sąd Najwyższy jednogłośnie odrzucił wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy” – zauważył.

Strona sporu podkreśliła, że ​​Toyota nie ma już żadnych innych możliwości obrony, gdyż przegrana przez nią apelacja miała już charakter nadzwyczajny.

„Musimy przejść przez kwantyfikacji, w którym ekspertyzy muszą zostać złożone, aby ustalić kwotę odszkodowania. Zajmie to jeszcze kilka miesięcy” – powiedział De la Parra.

Adwokat, autor książki „El derecho a la propia imagen”, to ten sam, który we wrześniu ubiegłego roku zdołał zmusić Mexicano de la Propiedad Industrial do wycofania środków ostrożności, które zabraniały rozpowszechniania książki „Todo a la luz. El caso criminal que México quedan en la oscuridad” (Wszystko w świetle. Sprawa karna, którą pozostawił w ciemności), promowanej przez Glorię Trevi.

Bronił także meksykańskich filmowców przed zniknięciem Fidecine, fundacji wspierającej filmy komercyjne przez dwie dekady. W zeszłym roku sam Sąd Najwyższy orzekł, że działania rządu Andrésa Manuela Lópeza Obradora były niezgodne z konstytucją.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź