Podczas targów Natpe Budapest, Caracol Televisión potwierdziło swoje zaangażowanie na rynku europejskim, prezentując portfolio produkcji fabularnych i formatów, które wzbudziły zainteresowanie kanałów oraz platform
Paloma García, dyrektor sprzedaży Caracol Televisión na Europę i Afrykę, wyjaśniła, że w regionie obserwuje się odrodzenie entuzjazmu dla historii z Ameryki Łacińskiej.
„Formaty fikcji i rozrywki na tych terenach budzą duże zainteresowanie. Lubią kulturę Ameryki Łacińskiej, z klasycznymi, bardzo kobiecymi historiami, bardzo w stylu staromodnych telenowel” – powiedziała García z Budapesztu.
Dodała, że La venganza de Analía, una segunda vuelta por la justicia i remake Nuevo rico, nuevo pobre, to dwa z ich najmocniejszych projektów. Podkreśliła również, że rynek wschodnioeuropejski stwarza pewne wyzwania – takie jak zmniejszona liczba kanałów i przepisy, które priorytetowo traktują europejskie treści – dlatego strategia skupiła się na dotarciu również do europejskich platform cyfrowych.
„Jesteśmy znani z naszych świetnych historii, a w ostatnich latach także dzięki programowi Desafío, który w tym roku będzie miał swój siódmy sezon w Nowej Bułgarii” – zauważyła.
Treść pionowa: nowy trend
Kolejnym ważnym obszarem zainteresowania budapeszteńskiej telewizji Caracol była ekspansja na rynek treści wertykalnych. Firma już poczyniła w tym zakresie solidne kroki dzięki współpracy z ReelShort, platformą specjalizującą się w tej dziedzinie .
„Od czasu tego ogłoszenia klienci z różnych terytoriów przychodzili do mnie, aby zapytać o format i byli bardzo zainteresowani jego eksploracją. Nadal prowadzimy badania i odkrywamy, co działa najlepiej” – powiedział García.
Eksploracja formatu pionowego nie tylko otwiera nowe możliwości narracyjne, ale także nowe modele biznesowe. Dyrektor ds. sprzedaży Caracol Televisión na Europę i Afrykę stwierdził, że nie wykluczają kontynuowania produkcji tego typu dramatów dla podmiotów trzecich, ale są również otwarci na dalsze możliwości.