miracol producciones

W maju 1970 r. Bobby Moore, ikona futbolu i kapitan reprezentacji Anglii, został aresztowany przez kolumbijskie władze w Bogocie. W przededniu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 1970 w Meksyku oskarżono go o kradzież szmaragdowej bransoletki ze sklepu jubilerskiego w centrum miasta. Incydent ten został ponownie opisany w podcaście El capitán y el brazalete de esmeraldas”, do którego Miracol nabył prawa do adaptacji w formie serialu.

„Ta historia o ogromnym potencjale narracyjnym daje nam wyjątkową okazję do dalszego eksplorowania niesamowitych, prawdziwych wydarzeń, które poruszają widzów na całym świecie, z lokalnej perspektywy” — powiedział Óscar Botía, dyrektor kreatywny i producent wykonawczy Miracol, firmy produkcyjnej stojącej za Porwanie lotu 611, który również był oparty na prawdziwych wydarzeniach i znalazł się w pierwszej dziesiątce światowych hitów na Netflix.

„Bycie częścią tej współpracy z La No Ficción, Peripecia i Félix de Bedout to prawdziwy zaszczyt i strategiczny krok dla nas wszystkich. Ten sojusz wzmacnia nasze zaangażowanie w potężne i uniwersalne historie Ameryki Łacińskiej i jesteśmy przekonani, że będzie miał znaczący wpływ na lokalny i międzynarodowy krajobraz kulturalny i audiowizualny” — powiedział Pedro Dávila, dyrektor generalny Miracol.

Podcast z potencjałem

El capitán y el brazalete de esmeraldas, dostępny na głównych platformach podcastowych i YouTube, został wyprodukowany przez La No Ficción i Peripecia we współpracy z dziennikarzem Félixem de Bedout. Składa się z sześciu odcinków, które rzucają nowe światło na incydent z udziałem kapitana drużyny Anglii, która zdobyła Puchar Świata.

Oprócz wcześniej niepublikowanych wywiadów z kluczowymi postaciami skandalu, ekipa produkcyjna uzyskała dostęp do kluczowych postaci z brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Korzystając z tych oficjalnych dokumentów, serial pokazuje ogromny wpływ tego skandalu na Zjednoczone Królestwo i intensywne lobbingowanie władz Kolumbii na rzecz piłkarza.

„W La No Ficción jesteśmy zafascynowani opowiadaniem prawdziwych historii, które są głęboko kolumbijskie, ale mają też moc oczarowywania międzynarodowej publiczności. Historia burzliwej podróży światowej gwiazdy przez Bogotę idealnie wpisuje się w tę przesłankę” – mówi Juan Sebastián Serrano, producent wykonawczy La No Ficción i redaktor podcastu.

Do sojuszu dwóch firm produkcyjnych należy również uznany dziennikarz Félix de Bedout, który po sukcesie DMG: El sueño de la hormiga powraca do świata podcastów w roli gospodarza.

Jak będzie wyglądała seria El capitán y el brazalete de esmeraldas?

Minęło pięćdziesiąt pięć lat od wydarzenia, które na zawsze naznaczyło życie Bobby’ego Moore’a. W tamtym czasie Bogota nie była metropolią, jaką jest dzisiaj, a obecność gwiazdy takiego kalibru w kraju była czymś zupełnie niezwykłym, więc historia jest pełna ciekawych anegdot.

Z tego powodu, chociaż El capitán y el brazalete de esmeraldas niewątpliwie spodoba się najbardziej oddanej publiczności piłkarskiej, ten podcast to coś więcej niż tylko historia sportowa. Według Félixa de Bedouta, w trakcie całej serii słuchacze odkrywają „surowe, szczegółowe i zabawne śledztwo, z wcześniej nieznanymi zeznaniami i dokumentami, które nie tylko przemawiają do bohaterów, ale także przedstawiają nas jako Kolumbijczyków, pośród zaskakującego przypadku „nie wiesz, kim jestem” (fraza, której w Kolumbii używają ludzie, którzy ze względu na swoje powiązania lub stanowiska szukają specjalnego traktowania lub uchylają się od zasad)”.

To właśnie Miracol będzie chciał pokazać w swojej prezentacji audiowizualnej. „Nie mamy wątpliwości, że adaptacja, którą opracujemy, stanie się wciągającym serialem, pełnym czarnego humoru, dramatu i zachwycającego zderzenia kulturowego między brytyjskimi osobliwościami a Bogotą lat 70.: chaotyczną i biurokratyczną. Wszystko doprawione nieoczekiwaną dawką spisku i szpiegostwa” – wyjaśnia Óscar Botía.

Do tego dochodzi, według producenta, fakt, że El capitán y el brazalete de esmeraldas „to historia rozgrywająca się w przełomowym roku: 1970, kiedy po raz pierwszy Mistrzostwa Świata transmitowano w telewizji kolorowej. Ten technologiczny kamień milowy wzmocnił uwagę mediów otaczającą sprawę, zamieniając ją w skandal godny międzynarodowego thrillera”.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź