„Na amerykańskim rynku hiszpańskojęzycznym jest duże zapotrzebowanie na treści w języku hiszpańskim, zwłaszcza na seriale pochodzące z Meksyku” – María Sánchez z Paramount
Prawa do formatów i wiadomości to nowa linia produktów, za którą odpowiada zespół Maríi Sánchez, starsza wiceprezes ds. licencjonowania treści w Paramount Global Content Distribution w Ameryce Łacińskiej. „Udało nam się zamknąć umowy w Meksyku, Kolumbii, Portoryko i Brazylii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nowej linii produktów” — powiedziała Sánchez dla PRODU.
Dodaje, że kanały telewizyjne nadal polegają na lokalnych serialach, aby odróżnić się od konkurencji, „podczas gdy w przypadku telewizji płatnej i SVOD istnieje duże zapotrzebowanie na dramaty premium ”.
Mniej pilotów niż w poprzednich latach
Ogólna opinia klientów podczas ostatnich pokazów w Los Angeles była taka, że „na rynku było mniej programów pilotażowych w porównaniu z poprzednimi latami”.
Wspomniała, że niektóre z tytułów, które wzbudziły największe zainteresowanie wśród kupujących z Ameryki Łacińskiej podczas pokazów w Los Angeles to CIA, rozszerzenie uniwersum FBI z udziałem Toma Ellisa; Boston Blue, w którym Donnie Wahlberg powtarza swoją rolę Danny’ego Reagana w celu rozszerzenia uniwersum Blue Bloods; DMV, nowy serial komediowy o miejscu pracy z udziałem Tima Meadowsa i Harriet Dyer; MIA, nowy dramat kryminalny z udziałem Shannon Giseli; i NCIS: Tony & Ziva, w którym Cote de Pablo i Michael Weatherly powtarzają swoje role z NCIS. „Otrzymaliśmy również bardzo dobre opinie na temat Mission: Impossible – The Final Reckoning i nadchodzącego portfolio filmowego” – zauważyła.
Ożywić Zachód
Zapytany o najbardziej pożądane gatunki w regionie, Sánchez skomentował, że western jest jednym z najbardziej pożądanych. „Oczywiste jest, że Taylor Sheridan z Yellowstone, 1883, 1923 ożywiły ten gatunek”.
Dodała, że nostalgiczne seriale takie jak Beverly Hills, 90210, Charmed i Happy Days zyskują nowe życie na kanałach AVOD i FAST. „Widzimy również duże zapotrzebowanie na treści hiszpańskojęzyczne na rynku hiszpańskojęzycznym w USA, szczególnie w przypadku seriali pochodzących z Meksyku (np. Acapulco Shore, La venganza de los ex, Se rentan cuartos )” — zauważyła.
Zapytana o to, jak równoważą swoją strategię dystrybucji regionalnej między tradycyjnymi oknami a obecnością Paramount+ w Ameryce Łacińskiej, Sánchez powiedziała, że ściśle współpracują nad licencjonowaniem i planowaniem okien dla serii i filmów z Paramount+, „aby efektywnie zmaksymalizować nasze możliwości”.