Globo i Telemundo Studios podpisały memorandum o porozumieniu (MoU) w celu opracowywania i współprodukowania najwyższej jakości treści opartych na scenariuszu
Współpraca opiera się na długofalowej relacji między obiema firmami i wzmacnia ich wzajemne zaangażowanie w poszerzanie zasięgu swoich narracji w Stanach Zjednoczonych, Brazylii i na światowych rynkach treści.
Na mocy porozumienia Globo i Telemundo będą współpracować przy opracowywaniu i koprodukcji oryginalnych filmów i seriali, które będą wydawane w Brazylii jako Globoplay Originals, a w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem platform streamingowych i nadawczych Telemundo. Podczas gdy tytuły, formaty i modele produkcji są nadal definiowane, nacisk kładzie się na tworzenie wartościowej własności intelektualnej (Intellectual property – IP) o szerokim zasięgu międzynarodowym.
„Ta współpraca oznacza ważny krok w rozszerzaniu naszego zasięgu narracji i budowaniu kreatywnego mostu między Brazylią a światem hiszpańskojęzycznym. Dzięki naszemu doświadczeniu i umiejętności tworzenia treści o globalnym wpływie, ta współpraca wzmocni naszą redakcyjną ofertę i utoruje drogę dla projektów premium, które łączą się z odbiorcami z różnych krajów” — powiedział Javier Pons, Chief Content Officer i Head of Telemundo Studios Enterprises.
Globo i Telemundo Studios od dawna koprodukują hiszpańskojęzyczne adaptacje kultowych telenoweli Globo, takich jak Vale Tudo (Vale todo), O Clone (El clon) / Klon i Fina Estampa (Marido en alquiler), a także seriale takie jak Amores Roubados (Jugar con fuego / Igrając z ogniem).
„To memorandum o porozumieniu z Telemundo Studios wzmacnia inwestycję Globo w tworzenie własności intelektualnej opartej na scenariuszach, która zachwyca widzów na całym świecie. Łącząc nasze mocne strony, jesteśmy przekonani, że możemy tworzyć fascynujące historie, które nie tylko znajdą oddźwięk w Brazylii i USA, ale także rozszerzą nasz zasięg międzynarodowy w czasach, gdy globalne opowiadanie historii jest bardziej istotne niż kiedykolwiek” — powiedział Manuel Belmar, dyrektor ds. produktów cyfrowych w Globo.