Teledysk osadzony jest w tradycyjnych sceneriach kultury meksykańskiej, a Belinda znalazła sie w 'oku cyklonu’
Belinda po raz kolejny znalazła się w „oku cyklonu”. Tym razem chodzi o utwór muzyczny „Mírame feliz” , napisany we współpracy z Xavim, jedną z najmłodszych i najpopularniejszych twarzy corrido tumbado. Wzbudził podzielone reakcje nie ze względu na brzmienie, będące połączeniem popu i regionalnej muzyki meksykańskiej, ale też ze względu na to, co wielu uważa za silny ładunek ezoterycznej symboliki.
Teledysk, który ukazał się kilka dni temu i już ma prawie trzy miliony wyświetleń na YouTube, rozgrywa się w tradycyjnym meksykańskim otoczeniu kulturowym: palenques, koniach i estetyce charro.
Jednak jedna scena w szczególności wywołała ożywioną debatę. Jest to zjawa postaci z kozimi rogami i nogami, której wizerunek przywodzi na myśl demoniczne wyobrażenia.
Dziennikarz Mich Rubalcava zainicjował dyskusję, przeanalizował nagranie i podzielił się swoimi wrażeniami na temat przedstawionej symboliki.
„Zwróciło moją uwagę zdjęcie, na którym widać Belindę wykonującą rytuał lub taniec z kimś, kto prawdopodobnie wygląda jak diabeł”.
Dziennikarz przypomniał również wcześniejsze doświadczenia związane z piosenkarką „Egoísta” i zauważył, że nie będzie to pierwsza oznaka, że piosenkarka jest uwikłana w to, co nazywa „mroczną symboliką”.
„Widzieliśmy, jak Belinda używała mrocznej symboliki w swoich filmach i na ubraniach. Nasi koledzy relacjonowali Belindę, jak chodziła do swojego ojca chrzestnego Santerii i praktykowała tam praktyki energetyczne” – dodał dziennikarz.
Jak jednak dobrze wiemy: kontrowersje dobrze się sprzedają, więc może to być także specjalny zabieg, aby osiągnąć uwagę.
O Belindzie
Belinda Peregrín Schüll, znana jako Belinda, to hiszpańsko-meksykańska piosenkarka popowa, autorka tekstów i aktorka, urodzona 15 sierpnia 1989 roku w Madrycie. Karierę rozpoczęła jako dziecko w meksykańskich telenowelach, takich jak Amigos x siempre (2000) i Cómplices al rescate (2002)
Jej debiutancki album Belinda (2003) odniósł sukces komercyjny, sprzedając się w ponad 1,1 miliona egzemplarzy na całym świecie. Kolejne albumy, takie jak Utopía (2006), Carpe Diem (2010) i Catarsis (2013), ugruntowały jej pozycję w muzyce latynoskiej.
W 2024 roku powróciła na scenę muzyczną z singlem „Cactus„, zapowiadającym jej piąty album studyjny Indomable, co oznacza jej powrót po dziesięcioletniej przerwie w wydawaniu solowych singli