TelevisaUnivision ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 r.
Przychody w ujęciu rok do roku były niższe, jednak dzięki rozsądnemu zarządzaniu dochód netto firmy wzrósł w ujęciu rok do roku.
Całkowity przychód wyniósł 1,23 mld dolarów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z kwotą 1,149 mld dolarów odnotowaną w pierwszym kwartale 2025 r.
Jednak dzięki 17-procentowej redukcji kosztów operacyjnych i bardzo dobremu zarządzaniu ze strony kadry zarządzającej spółką zyski przekroczyły ubiegłoroczne, zamykając się na poziomie 345 mln USD, czyli o 5% więcej niż 328 mln USD w tym samym okresie w 2024 r. Wydatki spadły z 820 mln USD w 2024 r. do 678 mln USD w tym kwartale 2025 r.
Przychody z reklam były jednym z segmentów, które ucierpiały najbardziej, spadając o 13%, z 647 milionów dolarów między styczniem a marcem 2024 r. do 563 milionów dolarów między tymi samymi miesiącami w 2025 r. Częściowo wynikało to z faktu, że w tym roku nie zabezpieczono praw do transmisji Super Bowl, co uniemożliwiło uzyskanie znacznych dodatkowych przychodów z reklam z tego wydarzenia.
„W pierwszym kwartale osiągnęliśmy solidne wyniki operacyjne, co przełożyło się na wzrost przychodów i utrzymanie dynamiki realizacji naszych priorytetów strategicznych” — powiedział Daniel Alegre, dyrektor generalny TelevisaUnivision.
„W miarę jak będziemy nadal napędzać rozwój firmy w 2025 r., będziemy zwiększać spójność i integrację między naszymi zespołami w USA i Meksyku oraz budować bardziej zwinną i wydajną organizację. Nasza odnowiona strategia treści wzmacnia nasze powiązania z pionami, które rezonują z naszą publicznością, podczas gdy ciągły wzrost ViX pozwolił nam wdrożyć silniejszą strategię multiplatformową. Nasze skupienie się na optymalizacji naszych operacji biznesowych poprawi marże operacyjne, a my nadal jesteśmy zaangażowani w zmniejszanie zadłużenia i wzmacnianie naszego bilansu” — dodał.