Serial Ogrodnik należy do najchętniej oglądanych na Netflix, jednak wielu widzów zauważyło nieścisłości w narracji, które psują odbiór historii
Serial „Ogrodnik” pojawił się na Netfliksie kilka dni temu i został dobrze przyjęty za intrygujący pomysł oraz połączenie thrillera, romansu i dramatu rodzinnego. Niektórzy widzowie zauważyli jednak pewne błędy i luki w fabule, które wpływają na spójność narracji.
Poniżej przedstawiamy przegląd niektórych z nich:
1) Nagłe odzyskanie przez Elmera kontroli nad emocjami
Jedną z najczęściej wspominanych luk jest to, jak Elmer, który rzekomo nie może czuć emocji z powodu udaru, zaczyna nagle odczuwać uczucia po spotkaniu Violet. Serial nie wyjaśnia w sposób przekonujący, w jaki sposób miłość staje się katalizatorem umożliwiającym przezwyciężenie tak poważnego schorzenia neurologicznego. Zmiana ta wydaje się wymuszona i wygodna dla fabuły, nie mająca solidnego poparcia medycznego i psychologicznego. Na przykład wspomniano, że jego emocje mogą mieć związek z guzem mózgu, ale związek między tą diagnozą a jego nagłą zdolnością do miłości nie jest wyraźnie widoczny.
2) Brak rozwoju postaci Violetty
Violeta, grana przez Catalinę Sopelanę, jest centralną postacią, obiektem westchnień Elmera, jednak jej przeszłość i motywacje nie zostały w pełni zbadane. Serial sugeruje , że ma ona mroczną przeszłość i sekrety, ale nie są one wystarczająco rozwinięte, przez co jej postać pozostaje płaska i stanowi raczej narzędzie narracyjne niż złożoną postać. To sprawia, że romantyczny związek Elmera i Violet jest pozbawiony głębi emocjonalnej, gdyż widz nie do końca rozumie, kim ona jest ani dlaczego Elmer tak bardzo się w niej zakochuje.
3) Niewiarygodne śledztwo policji
Postacie policjantów, grane przez Maríę Vázquez i Francisa Lorenza, były krytykowane za brak skrupulatności w prowadzeniu śledztwa. Konkretnym przykładem podanym w poście na X jest to, jak policja zakłada winę Elmera wyłącznie na podstawie znalezienia części automatycznego systemu nawadniającego na ulicy w Pontevedra, mieście z wieloma szkółkami i podobnymi sklepami. Wniosek ten jest słaby i nie wytrzymuje logicznej analizy, co podważa wiarygodność wątku policyjnego.

4) Ogrodnik: Przesady i banały narracyjne
Niektórzy krytycy zauważyli, że serial ucieka się do klisz i przesadnych elementów typowych dla „grzesznej przyjemności”, takich jak manipulująca dynamika matki (La China Jurado) z tonem złoczyńcy z telenoweli lub melodramatyczne zwroty akcji w relacji matka-syn. Na przykład fabuła pokoju dziecięcego jako przykrywki dla gangu zajmującego się morderstwami jest interesująca, ale czasami jest przedstawiana w sposób nieprawdopodobny, a decyzje wydają się być podejmowane bardziej pod wpływem dramatyzmu niż logiki. Komentarz na X opisuje fabułę jako „naciąganą” i pełną „niespodzianek”, co odzwierciedla wrażenie niespójności narracji.
5) Nieścisłości w logice przestępczego biznesu
Działalność polegająca na zabijaniu na zlecenie prowadzona w szkółce budzi wątpliwości co do jej rentowności i dyskrecji. W serialu nie wyjaśniono, jak La China Jurado i Elmerowi udało się przez lata prowadzić tę działalność w tak małym mieście jak Pontevedra, nie wzbudzając przy tym podejrzeń, zwłaszcza że ciała ostatecznie znalazły się na plaży. Brak szczegółów na temat logistyki przestępstwa sprawia, że cała ta hipoteza nie jest wiarygodna.