Nowa wytwórnia prowadzona przez Raczona Lópeza i Natalię Coronę ma na celu wyniesienie meksykańskiego zespołu Grupa Arriesgado na nowe wyżyny dzięki ich nadchodzącym wydawnictwom
Smart Music Group (SMG) podpisało umowę z Grupo Arriesgado. Współzałożyciele i menedżerowie artystów Raczon López i Natalia Corona, również gwiazdy latynoskiej muzyki pop, założyłlinową wytwórnię SMG, skupiającą się na pięcioosobowym zespole, który obecnie zyskuje popularność w mediach społecznościowych.
Grupo Arriesgado, pierwotnie założone pod koniec 2013 roku na ranczu o nazwie Costa Rica w Culiacán, Sinaloa i początkowo kierowana przez obecnego solistę Pantera Bélico, zyskała popularność dzięki takim hitom jak „Jiménez” (2021), „El H” i „Enloquecido” (2022). Pod wodzą Césara Alfonso, nowego wokalisty zespołu, zyskał znaczną popularność w radiu i imponującą liczbę słuchaczy na platformach cyfrowych, gromadząc 4,7 miliona słuchaczy miesięcznie na Spotify i realizując intensywny harmonogram występów na żywo.
Ich obecność cyfrowa jest równie silna: na Instagramie mają 882 tys. obserwujących, na TikToku 1,1 mln obserwujących, a na TikToku 23,8 mln polubień; oraz 472 000 subskrybentów i ponad 600 milionów wyświetleń na YouTube. W skład zespołu wchodzą również Jesús Cuadras (gitara basowa), César Soto (bajo sexto), Alfonso Rodríguez (drugi głos) i Ángel de León (perkusja).
„Nasza współpraca z Grupo Arriesgado rozpoczęła się od promocji ich trzech najnowszych wydawnictw, co pozwoliło nam zwiększyć ich publiczność na Spotify do prawie 5 milionów słuchaczy miesięcznie i zgromadzić 35 milionów odtworzeń na głównych platformach” – powiedział López magazynowi Billboard. „Z tego powodu grupa chciała przenieść współpracę ze Smart Music Group (SMG) na wyższy poziom i podpisaliśmy umowę, dzięki której staliśmy się ich przedstawicielami”.
Dodał: „Od teraz będziemy oferować kompleksową strategię łączącą rozwój cyfrowy z obecnością w mediach tradycyjnych. Praca ta umocni pozycję Grupo Arriesgado jako jednej z najważniejszych grup w regionalnej muzyce meksykańskiej.”
Niedawno López i Corona byli menadżerami wschodzącej gwiazdy 2024 roku, Xaviego, który znalazł się na szczycie listy przebojów Hot Latin Songs dzięki utworom „La diabla” i „La victima”, a także innym osiągnięciom. Pod okiem tej pary Xavi zdobył także nagrodę Billboard Latin Music Award 2024 w kategorii Artysta Roku, Debiut. Menedżerowie zajmują się także debiutantem Drianem.
Dzięki tej nowej współpracy Grupo Arriesgado rozpoczyna nowy etap, wydając „De aquí soy” (2025) i „Qué chulada” (2024), dwa single, które oznaczają zwrot w stronę bardziej romantycznego i melodyjnego stylu.
Posłuchaj poniżej „De aquí soy”.