Festiwal w Berlinie (Berlinale) wybrał dwa oryginalne projekty Atresmedia, „Santuario” i „Honor”, kolejny przykład międzynarodowej serii Grupy
Atresmedia przybywa do Berlina z dwoma najbardziej znaczącymi seriami ostatnich miesięcy. Fabuły „Santuario” i „Honor” zostały wybrane przez prestiżowy festiwal Berlinale w sekcji Series Market Selects. Obie historie Atresmedia znalazły się wśród 17 serii wybranych na całym świecie przez program Berlinale jako tytuły wyróżniające się jakością i potencjałem na rynku międzynarodowym wśród dużej liczby projektów prezentowanych z całego świata.
Wybrane przez Berlinale cykle będą miały niepowtarzalną okazję do zaprezentowania się na rynku międzynarodowym. W ten sposób zarówno „Santuario”, jak i „Honor” będą miały podczas wydarzenia specjalną przepustkę pod parasolem i pieczęcią selekcji Berlinale, łączącą potencjalnych nabywców z dystrybutorami i docierającą do odbiorców na całym świecie.
Atresmedia Sales, oprócz tego, że będzie globalnym dystrybutorem wybranych, będzie obecne na targach Berlinale Series Market, które odbędą się w Berlinie w dniach 16-19 lutego, wzmacniając tym samym swoją pozycję i znaczenie na poziomie międzynarodowym.
„Santuario” to produkcja Atresmedia we współpracy z Pokeepsie Films. Montse García i Rodrigo Ruiz-Gallardón są producentami wykonawczymi, a producentami Álex de la Iglesia i Carolina Bang.
W serialu występują Aura Garrido i Lucía Guerrero. Aura gra Valle, inżynier specjalizującą się w sztucznej inteligencji, wyznającą bardzo jasne wartości, ale kiedy zaproponowano jej pracę w Sanktuarium, będzie musiała ponownie przemyśleć swoje ideały. Ze swojej strony Lucía będzie Pilar, kobietą, która przybywa do Sanktuarium w trzecim miesiącu ciąży, dla której wkrótce wszystko zacznie wydawać się dziwne.
„Honor” to produkcja Atresmedia we współpracy z Portocabo. Producentami wykonawczymi tej fikcji są Montse García i Alfonso Blanco. Serial oparty jest na izraelskim formacie „Kvodo”, stworzonym przez Rona Ninio i Shlomo Mashiacha dla Yes TV.
„Honor” z Darío Grandinettim w roli głównej to emocjonalny, kryminalny i prawniczy thriller, który podejmie dylemat moralny znanego sędziego, który będzie musiał zdecydować, co jest skłonny zrobić, aby ocalić syna po tym, jak brał udział w śmiertelnym wypadku, który może zrujnować jego życie
Atresmedia Sales, dystrybutor treści odnoszący globalne sukcesy
Serie i formaty Atresmedia, dystrybuowane przez Atresmedia Sales, w dalszym ciągu podbijają publiczność na całym świecie, konsolidując Grupę jako dużą fabrykę treści wytwarzanych w Hiszpanii.
Atresmedia, posiadająca model telewizyjny oparty na telewizji wysokiej jakości, której jednym ze znaków rozpoznawczych jest serial, zbudowała przez lata markę rozpoznawalną, docenianą i cenioną na całym świecie.
Obecnie nie ma produkcji Atresmedia, która jeszcze przed premierą nie wzbudziłaby zainteresowania głównych agentów światowego rynku audiowizualnego, pokazując tym samym siłę i prestiż hiszpańskiej marki.
Dzięki przemyślanej i zaplanowanej strategii, która od lat zakłada, że sukces serialu i możliwości jego wykorzystania wykraczają poza klasyczne witryny wystawiennicze, Atresmedia udało się praktycznie każdą ze swoich produkcji telewizyjnych zamienić w markę fabularną i rozrywkową.
Takie produkcje Atesmedia jak ‘La casa de papel / Dom z papieru’, ‘Veneno’, ‘Alba’, ‘Vis a Vis’, ‘La cocinera de Castamar / Kucharka z Castamar’, ‘El Tiempo entre costuras / Krawcowa z Madrytu’, ‘Velvet’, ‘Cardo’, ‘La Ruta’, ‘La Novia Gitana’, ‘Gran Hotel’, ‘La Catedral del Mar / Katedra w Barcelonie’, ‘Fariña’, ‘Toy Boy’, ‘Heridas’, ‘Cristo y Rey’… wszystkie ich o wielkim oddźwięku w Hiszpanii i poza nią.
Wśród najnowszych międzynarodowych wydawnictw Atresmedia wyróżniają się projekty takie jak „Zorras”, „Déjate Ver”, „Camilo Superstar”, „Cristo y Rey” i „Vestidas de Azul” (kontynuacja Veneno).