Ingride Santos, nominowana do nagrody Goya za swój film krótkometrażowy „Beef”, reżyseruje ten tytuł, ogłoszony jako nowy oryginalny film Filmin
Ruido, pierwszy film fabularny Ingride Santos, reżyserki nominowanej do nagrody Goya w kategorii Najlepszy film krótkometrażowy w 2021 roku za film Beef, kręcony jest w Barcelonie. Jest to film z udziałem nieprofesjonalnych aktorek o świecie profesjonalnego rapu w Barcelonie z Sábado Movies i Playtime Movies, tych samych producentów Casa en flames (2024) Dani de la Orden, który będzie nowym oryginalnym tytułem z Filmin, platformy, na której obie firmy pracowały już nad Oswald, el falsificador (2022) autorstwa Kike’a Maíllo.
Ruido występuje w roli dwóch nieprofesjonalnych wykonawców, Lati i Judy, wybranych po przeprowadzeniu ponad 100 wywiadów z raperami, raperami, menadżerami, organizatorami bitew i mówcami.
Ingride Santos stara się „uchwycić życie na ulicach Barcelony i jej okolicach, epicentrum muzyki miejskiej w Hiszpanii”. Film porusza takie kwestie, jak dyskryminacja kobiet, rasizm i kultura muzułmańska.
Zdaniem reżysera Ruido „podkreśla wzmocnienie pozycji kobiet i ich opór w dążeniu do równości, kwestionując normy płci. Kobiety w filmie stają się symbolem zmiany w społeczeństwie, w którym narzucone bariery nie ograniczają już ich pragnień.”
Ruido to oryginalny film Filmin wyprodukowany przez Sábado Movies i Playtime Movies w koprodukcji z La Corte, przy wsparciu ICAA i ICEC oraz przy współpracy The Black View. Premiera planowana jest na rok 2025.
To będzie Ruido, nowy film Filmina
Ruido opowiada historię Lati, raperki pochodzenia afro, który marzy o sukcesie w bitwach freestyle. Po stracie ojca Lati znalazła schronienie w muzyce. Jednak jej matka, muzułmanka wyznająca tradycyjne wartości, potępia jej chęć zostania raperką, uważając to za niebezpieczne i wulgarne. Ukryta przed matką Lati trenuje z Judy, byłą zawodniczką freestyle’u, wypartą przez scenę muzyczną. Chociaż Judy początkowo postrzega ją jako kolejną ofiarę, od której można wyciągnąć pieniądze, z czasem odkrywa prawdziwy talent Lati i postanawia poprowadzić ją w stronę pełnego potencjału.
Pomimo dezaprobaty matki Lati stara się wyróżnić w konkurencyjnym świecie bitew. Napięcie między nimi wzrasta, gdy jej matka pod naciskiem rodziny postanawia ekshumować ciało swojego zmarłego męża, ojca Lati, aby pochować go według obrzędów muzułmańskich obowiązujących w jej kraju pochodzenia. Lati staje przed trudną decyzją: spełnić swoje marzenie o byciu raperem lub zadowolić matkę i porzucić swoją pasję. W zgiełku rapu Lati odnajduje swój głos, zmieniając swoją podróż w echo osobistej rewolucji.