Na prestiżowych targach MIPCOM w Cannes The Mediapro Studio skorzystało z okazji, aby zrobić duży krok w swojej strategii międzynarodowej ekspansji i konsolidacji na rynku hiszpańskim
Barcelońska firma produkcyjna, znana ze swoich globalnych ambicji, nie tylko zamknęła ważne umowy dystrybucyjne na całym świecie, ale także zapewniła pojawienie się kilku swoich tytułów na nowych platformach w swoim kraju pochodzenia.
Jednym z najbardziej znaczących posunięć jest nabycie przez Disney+ praw do dystrybucji w Hiszpanii „El mal invisible„, thrillera, który wzbudził zainteresowanie po przejściu Międzynarodowego Festiwalu Filmów Fantastycznych w Sitges.
Produkcja ta, we współpracy z 3Cat i TV3, stanowi wyraz zaangażowania Disney+ w jakość treści lokalnych, poszerzając swoją ofertę o tytuły, które choć nie są oryginalne, dodają wartości do katalogu, tak jak miało to miejsce wcześniej w przypadku ‘Desde el mañana’, ‘La chica invisible’ i ‘Tú también lo harías’.
„El mal invisible” to dzieło Lluísa Arcarazo, znanego z „Nit i dia”, który napisał scenariusz wspólnie z Guillermo Cisnerosem i Maríą Jaen. Marta Pahissa, która wyreżyserowała odnoszącą sukcesy serię „Rapa”, odpowiada za realizację ośmiu odcinków tej historii inspirowanej prawdziwymi wydarzeniami.
Akcja serialu rozgrywa się w czasie izolacji z powodu pandemii wirusa koronaawirusa i opowiada historię dwóch inspektorów z wydziału zabójstw, którzy ścigają mordercę zabijającego bezdomnych w Barcelonie, a wszystko to w środku bezprecedensowego kryzysu zdrowotnego. Z obsadą, na której czele stoją David Verdaguer, Ángela Cervantes i Àlex Brendemühl, produkcja ta zapowiada się na thriller pełen napięcia i społecznej refleksji.
Na poziomie międzynarodowym Studio Mediapro sfinalizowało także ważną umowę na dystrybucję trzeciego i ostatniego sezonu „The Head”. Ta seria thrillerów, stworzona przez Ran Tellem i wyreżyserowana przez Jorge Dorado, znalazła swój dom na platformie Max, której właścicielem jest Warner Bros.Discovery, a premiera nowych odcinków będzie miała miejsce w Portugalii, Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej. Serial będzie emitowany także w Czechach i na Słowacji za pośrednictwem Canal+ i Filmbox Brands, natomiast HOT i Pickbox będą go dystrybuować w Izraelu i na Bałkanach.