Na potrzeby serialu Darío Gómez , który jest obecnie nagrywany, Estudios RCN w swoich obiektach w Bogocie zbudowało ulice i domy popularnej dzielnicy, co odzwierciedla wygląd Medellín w latach 70. Jest to miejsce gdzie odbywa się część historii opartej na życiu znanego kolumbijskiego piosenkarza
„Dario przyjeżdża do swojego miasta, aby zamieszkać w domu swojej siostry. Architektura i kolory tamtych czasów były bardzo specyficzne, bardzo brązowe, miało o wiele bardziej ziemiste odcienie i było dużo cegły. Szwagier Darío był mistrzem budowlanym a dom został przez niego zbudowany” – powiedziała wywiadzie dla PRODU, ze wspomnianego studia, Eugenia Vélez, wiceprezes ds. programowania i marketingu w RCN Televisión.
Oprócz domu zestaw zbudowany w Studio 7 RCN w Bogocie zawiera sklep, sklep obuwniczy i inne elementy, które były powszechne w tamtych czasach. Na przykład Vélez podkreślił, że w tych miejscach w Medellín w latach 70. – a nawet obecnie – w okresie Bożego Narodzenia powszechnym zwyczajem było malowanie ścian i platform w kolorach nawiązujących do świąt, które w badaniu wyglądały na zniszczone, w celu zademonstrowania upływ czasu, szczegół, który przyczynia się do autentyczności scenerii.
Specjalne prace wykonano również w związku z podłogą planu: „Widać normalne zużycie, jakie ma dzielnica w związku z tego rodzaju ruchem. Dodatkowo wykonano to nad podłogą studia, co umożliwi nam deszcz w niektórych konkretnych scenach. Mamy też kanalizację i drenaż.
Proces tworzenia zestawu był żmudny i obejmował około 60 osób w ciągu dwóch i pół miesiąca. Zespół produkcyjny udał się do Medellín, aby zbadać główne lokalizacje, a także oparł się na książce El Rey del despeho, aby zapewnić wierność historyczną.
„To doskonałe wrażenie czasu pozwala aktorowi znacznie bardziej zaangażować się i dostosować do kontekstu scenariusza” – dodała Vélez i przypomniała, że w Darío Gómezie występują Diego Cadavid i Yuri Vargas, którym towarzyszą Juan Pablo Barragán, María José Vargas, Luis Eduardo Arango, Julio Sánchez Cóccaro, Aída Morales, Luis Fernando Hoyos, Tata Ariza, Ella Becerra, Ricardo Vesga, Laura Junco, Julián Zuluaga, Michelle Orozco, Paula Castaño, Rodolfo Silva, Susana Rojas i innych.
EKSPERTYZA STUDIÓW RCN W SERII BIOGRAFICZNEJ
Scenografia została również zbudowana z myślą, aby jeden z reżyserów serialu, Juan Carlos Mazo (Rigo, Leandro, El bolero de Rubén), wykonał swoją charakterystyczną inscenizację z akcentami kinematograficznymi i teatralnymi:
„Wszystko odbywa się za pomocą jego sprzętu, na którym może wykonywać ujęcia i sekwencje bez konieczności wykonywania cięć, w taki sposób, aby przechodziły z miejsca na miejsce w ramach tego samego planu”.
Wiceprezes ds. programowania i marketingu w RCN Television zwrócił uwagę, że przed każdym nowym projektem spotykają się z zespołem, aby uzgodnić wszystkie niezbędne informacje dotyczące epoki, którą odtworzą.
„Widzimy kostiumy, lokalizacje, wszystko razem, aby mieć pewność, że pomiędzy produkcją a ekranem istnieje harmonia. To, co zostało stworzone wraz z zespołem przedprodukcyjnym, reżyserami i resztą produkcji, sprawia, że projekt po projekcie proces ten jest znacznie łatwiejszy w realizacji i znacznie doskonalony” – wskazała.
To trzecia z rzędu seria biograficzna, w której Estudios RCN odtwarza w swoich studiach konkretne miejsce w Kolumbii. Niedawno zbudowali rancheríę w La Guajira dla Leandro i dzielnicę w Urrao dla Rigo.
„W ten sposób Estudios RCN stało się pionierem w tworzeniu serii autobiograficznych w Ameryce Łacińskiej, ponieważ zdobyliśmy tę wiedzę, dzięki czemu scenografie są wierną kopią rzeczywistości” – podsumowała Vélez.