Unicorn Content, firma producencka wspierana przez wybitną Anę Rosę Quintana, podjęła decydujący krok w świecie telewizyjnej fikcji, nabywając prawa do adaptacji uznanej powieści „Mira a esa chica” Cristiny Araújo Gámir
Jak donosi El Confidential, wytwórnia zaczęła stawiać pierwsze kroki w tym projekcie, który zapowiada się na jedną z najbardziej oczekiwanych premier, biorąc pod uwagę wagę i wpływ książki na obecną panoramę literacką.
Powieść, nagrodzona w 2022 roku prestiżową nagrodą Tusquets Editores de Novela i jednomyślnie przyjęta przez jury, została uznana za jedną z najlepszych książek roku przez Babelię (El País), La Lecturę (El Mundo) i El Correo.
Ponadto została nagrodzona jako najlepsza pierwsza powieść w języku hiszpańskim na Festival du Premier Roman w Chambéry we Francji. Ten literacki sukces przykuł uwagę Unicorn Content, która pracuje nad przekształceniem tego dzieła w serial telewizyjny zgłębiający jego głębokie tematy.
Fabuła „Mira a esa chica” koncentruje się na rozdzierającej serce emocjonalnej podróży Miriam, młodej kobiety doświadczającej następstw wielokrotnego gwałtu. Powieść z niezwykłą wrażliwością i głębią porusza traumę psychiczną i zawiłości emocjonalne bohaterki, pogrążając ją w morzu strachu, wstydu i wściekłości.
Jej historia odzwierciedla presję społeczną i osąd, z jakimi spotykają się ofiary, co tylko niewielki procent z nich ma odwagę potępić.
Serial, który zapowiada się na przypomnienie hiszpańskiej adaptacji „Fatmagül” – „Alba” (Antena 3), odniesie się także do ocen otoczenia społecznego, mediów i sieci społecznościowych, odzwierciedlając ostrą krytykę kultury zgody i jej braku. Dzięki Estíbaliz Burgaleta, znanej z „SKAM”, oraz Begoñi Álvarez, dyrektor ds. fikcji w Unicorn Content, którzy kierują rozwojem, projekt staje się ambitną eksploracją tych kluczowych tematów.
Cristina Araújo Gámir, autorka powieści, podkreśla, że pisząc „Mira a esa chica”, jej intencją było przedstawienie intymnej wizji konfliktów emocjonalnych, które dotykają bohaterkę i jej licealnych kolegów. Serial ma na celu dać widzowi lustro, w którym może się przejrzeć i zakwestionować emocje, których często wolimy nie dostrzegać.
Ten nowy projekt uzupełnia udane portfolio firmy Unicorn Content, która od wkroczenia w dziedzinę literatury pięknej w 2021 r. wyprodukowała cieszące się uznaniem sezony 2 i 3 „Desaparecidos” oraz miniserial „El Marqués”, który ostatnio znalazł się wśród najczęściej oglądanych na Prime Video.