Cicatriz

„La Moderna” i „Cicatriz” wystąpili pierwszego dnia TVE Showcase


Rozpoczyna się piąta edycja Showcase, profesjonalnego spotkania organizowanego przez obszar komercyjny i skierowanego do menedżerów treści i przejęć na międzynarodowym rynku audiowizualnym


Do jutra hotel Puerta América w Madrycie organizuje to wydarzenie, w którym biorą udział dyrektorzy telewizji z ponad 30 krajów zainteresowani zapoznaniem się z najnowszymi treściami Korporacji, a wydarzenie zostało zainaugurowane przez tymczasowego prezesa RTVE.


‘La Moderna’

Pierwszy panel poświęcony był serialowi dziennika La 1 „La Moderna”, będącemu adaptacją powieści „Tea Rooms” Luisa Carnésa, wyprodukowanemu przez RTVE we współpracy z Boomerang TV. Udział w nim wziął wykonawczy serialu w RTVE, Fernando López Puig; i Humberto Miró; zastępczyni reżysera Boomerang TV Ficción, Bárbara Castellanos; oraz bohaterki Helena Ezquerro, Almagro San Miguel i .

Wszyscy bronili wartości seriali codziennych, „formatu, który najlepiej wytrzymuje upływ czasu i zmiany w konsumpcji”, jak zauważył Fernando López Puig. Praca ta wymaga „dużych wymagań od zespołów, składających się z bardzo wyszkolonych i bardzo zaangażowanych ludzi” i jak twierdzi Boomerang TV, posiadających „duże doświadczenie w realizacji codziennych odcinków i wyprodukowania ponad 4000 odcinków”.


Panel ‘Coproducciones internacionales’ (o pracy międzynarodowej)

Następnie przy okrągłym stole znalazło się „Coproducciones internacionales”, kierowane przez Rafaela Bardema, zastępcę dyrektora ds. sprzedaży programów i licencji w RTVE, a prelegentami były Aleksandra Martinovic (Telekom Srbija), Susanne Frank (ZDF), Patricia Motilla (biuro Andersen) i Emilio Amaré ().

Rozmawiali o konieczności poszukiwania przez stacje telewizyjne zewnętrznych zasobów, aby nadal były siłą napędową branży oraz o możliwościach, jakie dają międzynarodowe koprodukcja, co pokazują dwa najnowsze przykłady RTVE: „Cicatriz” i „”. W badaniu nowych możliwości finansowania podkreślono znaczenie zachęt podatkowych – aspektu, w którym – ich zdaniem – plasuje się na czele Europy.


’Cicatriz’

Cicatriz”, oparte na bestsellerze Juana Gómeza-Jurado, jest przykładem koprodukcji międzynarodowej i pierwszą współpracą pomiędzy Hiszpanią i Serbią. jest z udziałem Dopamine, we współpracy z Asacha Media Group i Adrenalin we współpracy z RTVE, Prime Video España i Telekom Srbija.

Producent wykonawczy RTVE Nieves Fernández wziął udział w panelu poświęconym „Cicatriz”; producenci Aleksandra Martinovic i César Benítez, prezes Plano a Plano; dyrektor obszaru międzynarodowego Plano a Plano, Esther Agraso; scenarzysta i producent Fernando Sancristóbal oraz performerzy i Luis Fernández.

„Zorganizowanie pracy nad takim projektem, z tak wieloma partnerami i z tak różnych kultur, w tak organiczny sposób, to sukces” – Fernando López Puig podkreślił , który zapewnia „różnorodność, bogactwo kulturowe i kinowy akcent” i którego cel jest tak samo otwarty, jak ten, który konsumuje powieść.


” skupiła się na kolejnym okrągłym stole z udziałem Nievesa Fernándeza, producenta wykonawczego RTVE; Jon Arretxe, autorem sagi literackiej; producentami Eleny Bort (DeAPlaneta) i Marieli Besuievsky (Tornasol Media); oraz aktorami Malcolmem Treviño-Sitté i Itaso Arana.

Koprodukcja RTVE, Detective Touré AIE, Tornasol Media, DeAPlaneta i EITB również wychwala różnorodność, wielokulturowość i współistnienie jako wartości, mając pierwszego czarnego bohatera serialu w Hiszpanii, a do produkcji kręcono w dzielnicy Bilbao od San Francisco. „Otwiera nowe możliwości przebijania szklanych sufitów” – powiedział Nieves Fernández; „Oddaje sprawiedliwość wielu dzielnicom i sprawia, że ​​różni ludzie są widoczni” – wspomina Jon Arretxe; a to wszystko z dużą dawką humoru i bohaterem, w którego każdy może się wczuć.


’Ena’

Dzień zakończył się występem „Ena”, serialem o życiu królowej Wiktorii Eugenii, wyprodukowanym przez RTVE z Ena La Serie AIE, La Cometa TV i Zona App, producentem wykonawczym RTVE; pisarką Pilar Eyre, autorką powieści pod tym samym tytułem, na której oparty jest ; jego twórcą, Javierem Olivares; jego bohaterką, ; reżyserką Anaïs Pareto i producentką Rosą Díaz.

Według Nieves Fernández ta fikcja jest po raz kolejny przykładem na to, że „RTVE to dobra szkoła do nauki historii. Mamy perełki takie jak „Isabel” czy „El Ministerio del Tiempo”, a dzięki „Ena” podnosimy poprzeczkę jeszcze wyżej.” stworzył trzy seriale dla RTVE, jest zdecydowanym obrońcą telewizji publicznej, „ponieważ nigdy nie należy zadowalać się samą rozrywką”.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź