Firma produkcyjna Contubernio Films, kierowana przez Alberto i Laurę Caballero, po raz kolejny pokazała, że potrafi zarządzać intensywnym i ciągłym harmonogramem produkcji, wyróżniając się na tle hiszpańskiej panoramy audiowizualnej
W tym roku wytwórnia rozpoczęła zdjęcia do drugiego sezonu „Muertos SL” dla Movistar Plus+, jeszcze przed premierą pierwszego sezonu, wykazując się naprawdę niezwykłym tempem pracy i pewnością siebie w swoich projektach.
Ponadto potwierdzono, że zespół rozpocznie produkcję piętnastego i ostatniego sezonu „La que se avecina”, zgodnie z umową zawartą wcześniej między Amazonem a Mediaset w 2022 r., co oznacza koniec pewnej ery w hiszpańskiej telewizji.
Pomiędzy tymi dwoma wspaniałymi projektami swoje miejsce znalazło „Machos Alfa / Samce alfa”. Serial, który po powrocie do serwisu Netflix 9 lutego z drugim sezonem, ponownie zachwycił widzów.
Choć Netflix nie ogłosił jeszcze oficjalnego przedłużenia trzeciego sezonu, posunięcia na etapie przedprodukcji i wypowiedzi członków obsady wskazują, że prace nad nim już trwają.
Gorka Otxoa, należący do obsady serialu, potwierdziła za pośrednictwem X (wcześniej znanego jako Twitter), że zdjęcia do trzeciego sezonu rozpoczną się za trzy tygodnie, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania fanów.
Chociaż Netflix nie wydał jeszcze oficjalnego oświadczenia, historia szybkich wznowień serialu sugeruje, że ogłoszenie może nastąpić wkrótce. Przypomnijmy, że przedłużenie drugiego sezonu ogłoszono zaledwie dwa tygodnie po premierze pierwszego, zamiast tradycyjnej informacji prasowej, kampanią reklamową w Madrycie.
„Machos Alfa” zasłużyło sobie na miejsce w katalogu Netflix dzięki doskonałemu występowi, zarówno w Hiszpanii, jak i za granicą. W drugim tygodniu serial znalazł się na liście dziesięciu najczęściej oglądanych seriali nieanglojęzycznych w serwisie Netflix z 19,09 milionami godzin oglądania.
Platforma w swoim raporcie konsumpcji za pierwszą połowę 2023 r. wskazała także „Machos Alfa” jako jeden z seriali cieszących się „ogromną oglądalnością”, ujawniając, że w okresie od stycznia do czerwca obejrzało go 78,2 mln godzin.
Drugi sezon kontynuował ten sukces, wchodząc w pierwszą dziesiątkę światowych top 10 w pierwszy weekend z 5,6 milionami obejrzanych godzin, co przekłada się na około 900 000 wyświetleń i osiągając miejsca na listach przebojów w takich krajach jak Argentyna, Urugwaj, Chorwacja, Portugalia, Serbia i Hiszpanii.
Tempo produkcji i sukces serii pokazują, że Contubernio Films potrafi pozostać istotnym na zmieniającym się krajobrazie telewizyjnym, zadowalając widzów wysokiej jakości treściami i podtrzymując oczekiwania co do kolejnych projektów.