Budowanie wizerunku marki samorządowej – co musisz wiedzieć?


Marketing terytorialny wzbudza coraz większe zainteresowanie pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Poszczególne miasta i gminy chcą wyróżnić się, aby przyciągać turystów i tym samym budować dobrobyt gospodarczy w regionie. Komunikaty muszą być też skierowane do samych mieszkańców, którzy są najważniejszymi interesariuszami. W budowanie marki coraz częściej angażowane są specjalistyczne agencje brandingowe. Jak przebiega taki proces i jakie mogą być jego efekty? Przeanalizujmy jeden z przykładów.

Skuteczny branding – agencja Hands w Wielkopolsce

Współczesne przedsiębiorstwa doskonale wiedzą, jak istotne dla ich interesów jest budowanie marki firmy. To nieustanny proces, podczas którego można zdobyć przychylność klientów i zyskać ich lojalność. Pomaga również zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki, a to wpływa na poziom przychodów i inne wyniki finansowe. Co ciekawe, wyspecjalizowane agencje brandingowe pomagają nie tylko przedsiębiorcom, ale i coraz częściej także miastom.

Jednostki samorządu stawiają na marketing terytorialny i chcą promować miasto lub region. Budowanie marki lokalnej lub regionalnej powinno uwzględniać podobne elementy, co w przypadku brandu przedsiębiorstwa. Również proces formułowania strategii zakłada korzystanie na etapie przygotowań z opracowanych uprzednio badań marketingowych, dzięki czemu założenia dokumentu są w stanie bezpośrednio odpowiadać na konkretne oczekiwania wskazanych grup docelowych.

Świetnym przykładem takiej współpracy jest partnerstwo zawiązane między poznańską grupą reklamową Hands a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Budowanie wizerunku marki rozłożono na kilka etapów, w tym właśnie na przeprowadzenie badań marketingowych, opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej wraz z nowym logo oraz wdrożenie systemu certyfikacji. Powstały również kreacje w postaci materiałów reklamowych (ATL i BTL).

Część koncepcyjną poprzedziło zdefiniowanie idei marki Wielkopolska, ponieważ budowanie wizerunku marki należy zawsze rozpocząć od sformułowania tożsamości. To właśnie ona wskazuje kierunek, jakim ma podążać branding. Agencja Hands opracowała ponadto koncepcję wystawienniczą. Dzięki niej Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego może pochwalić się nowoczesną oprawą stanowiska na krajowych lub międzynarodowych targach. 

Postaw na budowanie marki z profesjonalną agencją

Ten przykład pokazuje, jak istotne jest korzystanie z doświadczenia fachowców. Jednostki samorządu terytorialnego często samodzielnie próbują rozwijać swój branding. Agencja pomaga jednak przejść przez cały proces, a jej spojrzenie z zewnątrz może być ożywcze dla samego wizerunku. Należy również pamiętać, że stworzenie nowego logo trudno nazwać metamorfozą. Trzeba podejść do budowania marki w sposób kompleksowy i dopiero wówczas można liczyć na korzyści wynikające z wdrożonych zmian. 

Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Jeśli interesuje Cię budowanie marki firmy, zobacz na stronie Hands.pl inne przykłady zrealizowanych projektów. Grupa ma na swoim koncie współpracę z tak znanymi markami jak STILL Polska czy Grupa OLX. Możesz skorzystać nie tylko z usług, jakie oferują agencje brandingowe. Agencja reklamowa Hands.pl stawia również na obsługę i pomoc w organizacji eventów. Jest także w stanie wesprzeć w zakresie tworzenia kampanii reklamowych oraz ustalania strategii marketingowych. Skorzystaj zatem z pomocy profesjonalistów, bez względu na to, czy zarządzasz marką jednostki samorządu terytorialnego, czy jesteś właścicielem lub właścicielką przedsiębiorstwa.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź