We wrześniu Amazon Prime Video ujawnił plany włączenia reklam do swojej platformy streamingowej, zgodnie z trendem wyznaczonym przez gigantów branży, takich jak Netflix i Disney+
Firma początkowo wskazywała, że ta nowa funkcja zostanie uruchomiona na początku 2024 r., zaczynając od grupy krajów, na czele której staną Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Kanada. Hiszpania i inne kraje dołączą w późniejszej fazie.
Trzy miesiące po tym wstępnym ogłoszeniu Amazon podał więcej szczegółów i ustalił konkretną datę tego przejścia.
Emisja reklam w Prime Video rozpocznie się w poniedziałek 29 stycznia 2024 r. w czterech wyżej wymienionych krajach. Informacje te zostały szczegółowo opisane w raporcie dotyczącym ostatecznego terminu i zostały przekazane abonentom w tych krajach w piśmie opisującym zmianę warunków świadczenia usług.
W piśmie opisano reklamy jako „ograniczoną” formę reklamy, która pozwoli Amazonowi kontynuować inwestycje w wysokiej jakości, angażujące treści, przy czym planuje się z czasem zwiększać tę inwestycję.
Amazon ustalił dwa dodatkowe warunki dotyczące wprowadzenia reklam: po pierwsze, treści wypożyczane lub kupowane przez użytkowników nie będą zawierać reklam. Po drugie, nowa polityka nie będzie miała wpływu na abonentów zamieszkałych na Guam, Wyspach Dziewiczych i Marianach Północnych.
Dla tych użytkowników, którzy wolą oglądać bez reklam, Amazon wprowadził opcję bez reklam, która będzie kosztować dodatkowe 2,99 USD miesięcznie, co stanowi dodatek do standardowej stawki subskrypcji w Stanach Zjednoczonych. Ta opcja będzie dostępna w późniejszym, jeszcze nieokreślonym terminie dla Hiszpanii i innych krajów, takich jak Francja, Włochy, Australia i Meksyk.
Firma zapewniła swoim abonentom, że liczba reklam będzie znacznie niższa w porównaniu z konwencjonalną telewizją i innymi usługami transmisji strumieniowej, zapewniając, że nie będą konieczne żadne dodatkowe działania i nie nastąpią zmiany w obecej stawce abonamentu dla użytkowników, którzy nie wyrażą zgody dla wersji bez reklam.