Założyciele Cimarrón, Hernán Musaluppi, Diego Robino i Santiago López, nadal będą kierować firmą
Hiszpańska grupa The Mediapro Studio ogłosiła w ramach festiwalu w San Sebastián przejęcie urugwajskiej firmy produkcyjnej Cimarrón.
Jak ujawniło Variety, studio Mediapro przedstawiło umowę jako umowę „o bardzo dużej wartości”, mającą na celu rozszerzenie obecności hiszpańskiego giganta produkcyjnego w Ameryce Łacińskiej. Jest to również następstwem przejęcia argentyńskiego biura w Birmie w 2018r.
Umowa stanowi także uzupełnienie sojuszy podpisanych z El Terrat, Moonlyon, ViX, Medyapim, Be-Entertainment i Wild Sheep Content.
Po przejęciu założyciele Cimarrón, Hernán Musaluppi, Diego Robino i Santiago López, będą nadal kierować firmą, która będzie działać z „całkowitą swobodą twórczą” – powiedziała dla Variety dyrektor wykonawcza Mediapro Studio Laura Fernández Espeso.
Nie ujawniono ceny ani dokładnego udziału procentowego, choć wydaje się, że ten ostatni jest przynajmniej większościowy.
Studio Mediapro ma już biura w Argentynie, Meksyku, Kolumbii, Chile, Urugwaju, Nowym Jorku i Miami w ramach produkcji na całym świecie, których liczba rozrosła się z 11 w momencie premiery do 24 obecnie.
Uruchomione w 2018 roku Cimarrón znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich pięciu lat, oferując produkcje filmowe takie jak La sociedad de la nieve czy Argentina, 1985, a także tytuły takie jak Lov3, LOL czy Dom z Prime Video czy Iosi, el espía arrepentido, wspólnie z Studio Mediapro.