Projekcja serialu odbędzie się w niedzielę, 15 października, po której nastąpi sesja pytań i odpowiedzi z Miguelem Bernardeau i Sergio Pizzolante
Mipcom Cannes i Mediawan Rights ogłosiły dziś organizację wydarzenia pokazowego długo oczekiwanego restartu Zorro, w którym wezmą udział główni bohaterowie: Miguel Bernardeau, Renata Notni i Dalia Xiuhcoatl, w przeddzień nadchodzącej 39. edycji wydarzenia w Cannes .
Prezentacja reinterpretacji kultowej marki, która odbędzie się w niedzielę 15 października o godzinie 18:00 w słynnej na całym świecie Wielkiej Auli Palais des Festivals, otworzy kurtynę tegorocznego targu i będzie kontynuowana podczas sesji pytań i odpowiedzi z Miguelem Bernardeau oraz kluczowymi menedżerami, w tym Sergio Pizzolante.
Zorro jest produkowane przez Secuoya Studios dla Amazon Prime Video w USA, Ameryce Łacińskiej, Hiszpanii, Portugalii i Andorze, a Mediawan Rights posiada prawa do globalnej dystrybucji serii (10 odcinków x 52′).
Nowy serial oznacza powrót na ekran awanturnika po prawie dwóch dekadach, napisany został przez Carlosa Portelę („Hierro”, „Velvet Collection”) i wyreżyserowany przez Javiera Quintasa („La casa de papel”), José Luisa Alegríę („Toy Boy”) i Jorge Saavedrę.
Akcja rozgrywa się w Los Angeles w 1834 roku, na tle wschodzącego świata, w którym różne rasy próbują współistnieć, a występuje w nim Miguel Bernardeau („Élite”, 1899) w roli o tym samym tytule, wcielając się w nową wersję Diego de la Vegi, właściciela ziemskiego a w przebraniu, zamaskowany bohater miasta, naprzeciwko jednej z najszybciej wschodzących młodych gwiazd Meksyku, Renaty Notni (El Dragón, La Venganza de las Juanas) jako Lolita Márquez, miłości z jego młodości i z obsadą, w skład której wchodzą także Dalia Xiuhcoatl, Paco Tous, Emiliano Zurita i Joel Bosqued.
Producentem wykonawczym Zorro jest John Gertz, założyciel Zorro Productions Inc. i producent filmów Maska Zorro i Legenda Zorro, obok Davida Martíneza, Davida Cotarelo, Sergio Pizzolante i Angeli Agudo dla Secuoya Studios, Andy’ego Kaplana dla KC Global Media oraz Jesúsa Torres i Glenda Pacanins w NoStatusQuo Studios.
„Mipcom Cannes prezentuje najbardziej oczekiwane międzynarodowe produkcje dla niezrównanej publiczności z branży na całym świecie” – powiedziała Lucy Smith, dyrektor Mipcom Cannes. „Zorro jest ucieleśnieniem tego. Długo oczekiwany kolejny rozdział jednej z najbardziej rozpoznawalnych i ukochanych postaci ekranu, będący prawdziwie globalną współpracą, będzie wspaniałym początkiem tegorocznego rynku”.
„W Secuoya Studios jesteśmy niezwykle dumni, że możemy pokazać branży niesamowity zakres i najwyższą wartość produkcyjną serii. Dla nas jest to zwieńczenie długiej drogi, aby ponownie ożywić tę kultową postać. Dla fanów wszystkich pokoleń będzie to Zorro” – powiedział Sergio Pizzolante, prezes ds. dystrybucji międzynarodowej i komercyjnej w Secuoya Studios.
Do chwili obecnej potwierdzono obecność ponad 260 wystawców z ponad 40 krajów w 2023 r. na Mipcom Cannes, matce wszystkich rynków treści rozrywkowych. Salony wystawowe Riviera i plenerowe powierzchnie wystawowe na plaży Croisette są wyprzedane, a oferta obejmuje główne studia, producentów i grupy dystrybucyjne. 11 000 globalnych nabywców, komisarzy, producentów i twórców po raz kolejny weźmie udział w największym na świecie zgromadzeniu dyrektorów telewizji i rozrywki.