Tiago PZK, Elena Rose i Alvaro Díaz udowadniają, że nowa klasa Urbano jest pełna mocy
Wraz z rosnącą liczbą nowicjuszy urbano, którzy falują w obu Amerykach i nie tylko, jednym z najbardziej ekscytujących występów była współpraca Tiago PZK, Elena Rose i Alvaro Díaz. Każdy członek — reprezentujący odrębną scenę z całego hiszpańskojęzycznego kontynentu — zdecydowanie dali radę.
Ubrany w ciemnofioletowy, opalizujący garnitur, argentyński gwiazdor trap Tiago PZK był tak samo bezbronny jak zawsze w swojej balladzie z wyznaniami „Bemaste”. Występował na tle zachodzącego słońca, które ukazywało jego sylwetkę, w okularach przeciwsłonecznych i czule śpiewał do tłumu, sprawiając, że było to niezwykle intymne doświadczenie. Uproszczone klawisze utworu i lo-fi produkcja przygotowały grunt dla szczerego liryzmu, podczas gdy on szczerze wyartykułował, jak może wyglądać odnalezienie miłości i oddania, poruszając się po wszechogarniającym wirze sławy.
Elena Rose, ubrana w jedwabną, perłową sukienkę, zaśpiewała „Bayamón”, który zawiera interpolację klasycznej piosenki reggae Sister Nancy „Bam Bam”; pojawiła się pośród trupy tancerek. Chociaż sama jest wschodzącą artystką, Elena Rose była twórczą siłą stojącą za wieloma latynoskimi hitami popowymi. Jednym z jej ostatnich utworów, które współtworzyła, jest „Por el Resto de Tu Vida”, olśniewająca ballada z bolero-trap w wykonaniu Christiana Nodala i Tini.
Alvaro Díaz, ubrany w czarną skórę, również był uszczęśliwiony, prezentując swój najnowszy, modny reggaetonowy kawałek „1000 Canciones”.
Portorykańska artystka została pierwszą kobietą, która otrzymała nagrodę Premio Lo Nuestro Legado Musical
Wyglądająca jak totalna bogini w złocie, Ivy Queen dała mistrzowską lekcję reggaeton podczas czwartkowego (23 lutego) Premio Lo Nuestro. Ivy Queen wykonała składankę swoich największych hitów, w tym „Te He Querido Te He Llorado”, „Que Lloren” i „Quiero Bailar”, w otoczeniu trupy tancerzy kobiet i mężczyzn.
Po swoim występie Ivy Queen otrzymała specjalny Premio Lo Nuestro Legado Musical, przechodząc do historii jako pierwsza kobieta, która dostąpiła tego zaszczytu.
Maluma i Marc Anthony ożywiają Premio Lo Nuestro w Salsa-Pop Smash „La Fórmula”
Maluma i Marc Anthony połączyli siły, by wykonać porywające przedstawienie „La Fórluma” podczas czwartkowego (23 lutego) Premio Lo Nuestro.
Kolumbijski piosenkarz rozpoczął swój występ poza sceną na okrągłym stole zajętym przez piękne kobiety i zapalił cygaro, wyglądając na melancholijnego. Potem na scenę wkroczyła legenda salsy, Marc Antony, a wibrujący rytm eksplodował w olśniewający tropikalny szał. „ No hay una formula para olvidar tus besos ” – lamentował. „Nie ma recepty na zapomnienie twoich pocałunków”.
Maluma miał na sobie odlotowy czerwony sztruksowy garnitur i pasujące czerwone okulary, a Anthony ubrany był w szarą zapinaną na guziki marynarkę, czarne dżinsy i ciemne okulary przeciwsłoneczne.
Duet najwyraźniej świetnie się bawił, tańcząc, wspierany przez zespół salsy napędzany trąbkami, który jeszcze bardziej ożywił tłum. „ Comenzó la rumba, mamasita ” – oświadczyli śpiewacy – „Rumba właśnie się zaczęła”.
Chwilę wcześniej Anthony zdobył nagrodę za album roku — tropikalny za Pa’llá Voy.
Victor Manuelle uhonorowany nagrodą za całokształt twórczości na Premio Lo Nuestro 2023
Przed odebraniem nagrody za całokształt twórczości podczas czwartkowej (23 lutego) Premio Lo Nuestro, Victor Manuelle otrzymał wyrazy uznania od innych artystów, w tym Gilberto Santa Rosa, Jerry Rivera, Tito Nieves, Noel Schajris i Norberto. Wszyscy zaśpiewali składankę hymnów salsy Manuelle’a, w tym „Tengo Ganas” i „He Tratado”.
„Dzisiaj świętujemy karierę człowieka, którego poznałem 30 lat temu, kiedy był nastolatkiem z wieloma marzeniami” – powiedział Santa Rosa wręczając nagrodę Manuelle. „Podszedł do mnie, pytając, czy potrafi śpiewać, i pamiętam, że pomyślałem, że ten człowiek będzie wielki. 30 lat później świętujemy karierę opartą na talencie. Jest znakomitym wokalistą, producentem, autorem tekstów. Ci, którzy znają go osobiście, wiedzą też, że jest wspaniałym bratem, mężem, a teraz także dziadkiem”.
Christian Nodal i Tini rozgrzewają Premio Lo Nuestro z pasjonującym „Por El Resto de Tu Vida”
W czwartek (23 lutego) Christian Nodal i Tini przekształcili Premio Lo Nuestro w oświetloną szkarłatem, pełną pasji scenę z palącymi się świecami i ogniskami. Wspólnie zaśpiewali „Por El Resto de Tu Vida”. Prowadzący z błyskotliwym arpeggio bolero, pionier mariacheño i argentyńska piosenkarka pop zgrali serca, gdy ich głosy zderzyły się, tworząc jedną z najsłodszych piosenek o miłości tego roku.
Nodal nadal eksperymentował w ramach regionalnej muzyki meksykańskiej, a Tini była świetnym partnerem do śpiewania, aby wzmocnić to brzmienie.
Intocable uhonorowane nagrodą Excellence
Grupa Intocable została uhonorowana nagrodą specjalną na Premio Lo Nuestro 2023, otrzymując nagrodę Premio Excellence. Grupa norteño-tejano wyszła na scenę, aby wykonać składankę piosenek obok Grupo Firme i Pepe Aguilar.
Set rozpoczął się od „Si Me Duele Que Duela” z udziałem Firme. Następnie Pepe Aguilar wszedł na scenę, by dołączyć do Intocable w wykonaniu ich wspólnego utworu „No Me Hablen de Amor”.
Ivy Queen, Goyo, Lupita Infante i Arthur Hanlon zamykają Premio Lo Nuestro oszałamiającym wykonaniem „Piano y Mujer”
Wirtuoz fortepianu zjednoczył trzy potężne kobiety muzyki latynoskiej na scenie w Premio Lo Nuestro w czwartkowy wieczór (23 lutego) w występie zamykającym ceremonię.
Maestro rozpoczął swój set grając piękną melodię, podczas gdy Goyo wyszła na środek sceny. Wokalistka ChocQuibTown błyszczała w sukience w kolorze fuksji, śpiewając tropikalny klasyk „Gotas de Lluvia”, oryginalnie śpiewany przez bohaterów z jej rodzinnego miasta, zespół salsy Grupo Niche.
Inscenizacja była czymś do zobaczenia, ponieważ Lupita Infante podeszła do mikrofonu. Ubrana we wspaniałą czarną meksykańską sukienkę z kolorowymi haftowanymi kwiatami, wnuczka Pedro Infante wyśpiewywała „Si No Estás Tú”, hiszpańską wersję „Without You”, oryginalnie autorstwa Harry’ego Nilssona.
Hanlon — który pojawił się w białym garniturze i jedwabnej marynarce z kwiatowym nadrukiem — stworzył imponujące riffy fortepianowe, które rezonowały z jego fortepianu Yamaha, ozdobionego czerwonymi różami. Potężne skrzypce jeszcze bardziej wzmocniły noc wypełnioną muzyczną pasją.
Następnie Ivy Queen zaprezentowała swoją wszechstronność wokalną, wykonując jedną z najbardziej tęskniących ballad miłosnych w historii latynoskiego popu, „Ya Te Olvidé” lub „I Have Forgotten You”, klasyk oryginalnie śpiewany przez Yuridę i napisany przez Marco Antonio Solísa .