Kampanie Google Ads to sposób, by w ciągu 24 godzin zwiększyć widoczność strony www lub sklepu e-commerce w internecie. Reklamy wyświetlają się w różnych miejscach, mogą mieć formę tekstową, wideo, graficzną, płacimy za kliknięcie, za 1000 wyświetleń lub (przy reklamach wideo), obejrzenie przynajmniej 30 sekund nagrania. Co jeszcze dobrze wiedzieć na temat kampanii? Przygotowaliśmy kilka najistotniejszych informacji.
Reklamy Google Ads – gdzie się wyświetlają?
Wyróżniamy różne rodzaje reklam Google Ads, dzięki temu możemy wybrać rozwiązania, które będą odpowiednie do naszych celów biznesowych. Zatrzymajmy się na chwilę obok poszczególnych typów kampanii.
Google Ads: kampania w sieci wyszukiwania
Kampania w sieci wyszukiwania to opcja, która sprawdzi się zarówno w przypadku firm usługowych, jak i sklepów e-commerce. Reklama wyświetla się na wybrane przez nas hasła, mamy także możliwość wykluczenia haseł, na które nie chcemy wyświetlać naszej strony. Dużym plusem kampanii są rozszerzenia zawierające ważne dla użytkownika informacje, na przykład numer telefonu, cenę produktu, koszty dostawy.
Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów Google, na Mapach Google, u Partnerów sieci wyszukiwania Google.
Kampania Google Ads w sieci reklamowej
Kampanie w sieci reklamowej to kolejna z możliwości. Sieć reklamowa Google, inaczej GDN, czyli Google Display Network, to baza zawierająca około dwóch milionów różnego typu witryn i aplikacji, w obrębie których emitowane są reklamy Google.
Kampania Google Ads w sieci produktowej
Kampanie produktowe Google Ads wyświetlają się w karcie Zakupy, a także w sieci reklamowej i na stronach partnerów Google. Kampanie produktowe to dobre rozwiązanie dla sklepów e-commerce, które mogą zaproponować klientom konkurencyjne ceny. W przypadku kampanii produktowej:
- sami wybieramy, które z produktów mają być uwzględnione w kampanii,
- należy przygotować feed produktowy,
- konieczne jest wdrożenie regulaminu i polityki prywatności,
- bazujemy na wykluczeniach, nie mamy możliwości wyboru fraz kluczowych.
Ponadto wyróżniamy kampanie wideo (reklama wyświetla się na portalu Youtube, w witrynach Partnerów, w aplikacjach), kampanie promujące aplikacje (wyświetlają się m.in. w Google Play, w sieci reklamowej), kampanie Performance max (wyświetlają się m.in. w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, na mapach Google, dostępne są od czerwca 2022).
Kampanie display
Kampanie display to sposób, by zwiększyć zasięgi i rozpoznawalność firmy. Do wyboru mamy bannery lub reklamę elastyczną, sami decydujemy, komu reklama ma się wyświetlać. Reklamy widoczne są głównie w sieci reklamowej Google.
Kampanie discovery
Kampanie discovery wyświetlają się na portalu YouTube, na Gmailu, na kartach Discovery. Tak samo, ja przy kampaniach discovery, możemy zdecydować się na bannery lub reklamę elastyczną.
Jakość reklamy Google Ads
Jakie czynniki wpływają na jakość reklam Google Ads? Są to:
- Trafność reklamy – w jakim stopniu reklama Google Ads dopasowana jest zawartości Twojej strony www.
- Przewidywany CTR – to przewidywana wysokość CTR.
- Jakość strony docelowej – czy Twoja strona spełnia oczekiwania użytkowników, którzy kliknęli reklamę?
Kampanie Google Ads z 1stplace.pl
Chcesz, by e-marketing Twojej firmy wszedł na wyższe obroty? Zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności, większej liczbie połączeń telefonicznych, sprzedaży? Sądzisz, że kampanie Google Ads to rozwiązanie dla Ciebie? A może potrzebujesz konsultacji ze specjalistą SEM, który pomoże w doborze odpowiednich rozwiązań? Zapraszamy do 1stplace.pl.