Ariel Winograd, twórca filmowych hitów, wyreżyserował kolejną ze swoich efektownych komedii, która jest mieszanką humoru i emocji. W obsadzie znajdują się: , i


Kino argentyńskie ma garstkę reżyserów, którzy są synonimem sukcesu. Jednym z nich jest Ariel Winograd. Jego filmografia zawsze odnosiła sukces w kasach kinowych, a jego filmy cieszą się popularnością. Jest przykład, który pokazuje wagę jego pracy. Tuż przed pandemią, która doprowadziła do zamknięcia kin w Argentynie, ostatnim sukcesem kasowym było El robo del siglo (2020), w reżyserii Ariela Winograda, z udziałem Diego Perettiego i Guillermo Francelli. Jego kariera biznesowa zatrzymała się wraz z resztą działalności. Prawie dwa lata później pierwszym wielkim sukcesem argentyńskiego kina z otwartymi salami było  / również w reżyserii Ariela. Chociaż film był gotowy wcześniej, czekano na najlepszy moment na jego masową premierę.

/ , pojawił się własnie na . Opowieść ma klasyczny środek humoru i emocji typowych dla kina winogradskiego. David „Griego” Samaras ( ) pracuje jako generalny producent odnoszącego sukcesy programu telewizyjnego pod tytułem „Hoy se arregla el mundo. W tym programie są dwie osoby z konfliktem, który wydaje się nie do pogodzenia, zasiadają do debaty, dopóki nie znajdą porozumienia między stronami. Griego wydaje się być ekspertem od uczuć, ale w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Pracoholik na całe życie, singiel i jest emocjonalnie niezwiązany ze światem. Ma dziewięcioletniego syna Benito ( Benjamín Otero), którego nie zna dogłębnie. Benito urodził się z luźnego związku z Silviną (  ), a Griego nie jest obecnym ojcem. Nawet gdy mówi mu, że zamierza mieszkać z dzieckiem w Hiszpanii, nie wydaje się szczególnie zmartwiony.



Nieoczekiwane wydarzenie pozostawia chłopca pod opieką Griego, który z dnia na dzień musi zaopiekować się małym chłopcem, którego ledwo zna. Równolegle jego program popada w kryzys, a jego wieloletnie sukcesy są zagrożone anulowaniem. Ale to nie wszystko: Silvina powiedziała Griego, że Benito nie jest jego synem, więc jednocześnie zajmuje się poszukiwaniem prawdziwego ojca. To poszukiwanie zawiera oczywiście cały humor i emocje fabuły. Nie będzie wielkich niespodzianek, ale są pewne zwroty akcji, które sprawiają, że zabawa i zainteresowanie są zawsze aktywne. Winograd zna wszystkie źródła klasycznego kina i po mistrzowsku je wykorzystuje.

Reżyser Hoy se arregla el mundo rozpoczął swoją filmografię w 2006 roku od Cara de queso, nieoczekiwanego sukcesu, który był początkiem udanej kariery. Następnie pojawiły się  Mi primera boda (2011), Vino para robar (2013), Sin hijos (2015), Permitidos (2016), Mamá se fue de viaje (2017) czy El robo del siglo (2020). Te tytuły odniosły sukces w Argentynie, ale także w innych krajach, w których zostały wydane. Ale na tym jego praca się nie kończy.

Sin hijos / Żadnych dzieci  miał dwie przeróbki, jedną w Meksyku, a drugą we Włoszech, a Mamá se fue de viaje miała jeszcze cztery wersje w Hiszpanii, Meksyku, Francji i Włoszech. Niewielu reżyserom udało się nawiązać tak wyraźny kontakt z widzami. Do tej filmografii w Argentynie musimy dodać dwa filmy fabularne w Meksyku, najpierw Tod@s caen (2019), a potem ¿Y cómo es él? (2020). 

Jego humor jest szczery i nigdy agresywny. Nie ma spadku linii, są po prostu powiązania między ludźmi a ideą komedii, która szanuje inteligencję widza i nie ma ofiar. To samo z emocjami. W Hoy se arregla el mundo, idea powiązań między prawdziwymi ludźmi pojawia się bez wstydu i cynizmu. Film nakręcono dla widzów, a nie przeciwko nim. Zapewne za kilka lat pojawi się wersja włoska lub meksykańska, ale oryginał jak najbardziej warto zobaczyć.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź