Wraz z ogłoszeniem usługi ViX+ TelevisaUnivision obiecuje podjąć wielką walkę w streamingu


Przy wsparciu najważniejszych domów produkcyjnych, w tym Salmy Hayek i Eugenio Derbez, do tego obecności m.in. Yalitzy Aparicio, Seleny Gómez, nowa platforma potwierdza, że ​​wielkim beneficjentem będzie zróżnicowana hiszpańskojęzyczna publiczność w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i pozostałej Ameryce Łacińskiej


Sposób konsumowania poprzez serwisy streamingowe jest już normalnością, do której musiały się przystosować pokolenia nieprzyzwyczajone do tego typu platform cyfrowych. Sytuacja zmienia się wraz z nowymi pokoleniami, które narodziły się i wychowały w erze platform i są przyzwyczajone do korzystania z treści rozrywkowych, sportowych i informacyjnych w ten sposób. Stąd, w teraźniejszość i przyszłość, kieruje się w tą stronę także .

Nie oznacza to, że wiodąca hiszpańskojęzyczna firma medialna i kontentowa w Stanach Zjednoczonych zamierza zrezygnować z tradycyjnego produktu telewizyjnego, do którego przyzwyczajona jest większość Latynosów mieszkających w tym kraju oraz reszta Latynosów, którzy mają dostęp do jej programów. Według dyrektora generalnego Wade Davis, pojawienie się nowej usługi strumieniowej WiX „dopełnia” wszystkie produkty firmy TelevisaUnivision .

W tę środę TelevisaUnivision zaprezentowało na wirtualnej konferencji z mediami swój nowy produkt o nazwie ViX, swoją pierwszą usługę przesyłania strumieniowego na dużą skalę, skierowaną do hiszpańskojęzycznej publiczności w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.

Należy zauważyć, że ta nowa usługa dociera do odbiorców na dwóch poziomach. Pierwszym z nich jest ViX, który jest wolny od reklam (wideo AVOD na żądanie) i zostanie uruchomiony 31 marca. Jest to model, w którym widzowie już „płacili” za samo oglądanie programu i zawierają darmowe treści, które są finansowane z ich reklam. Podobnie jak w telewizji nadawczej, przychody w 100% pochodzą ze sprzedaży reklam wideo. Drugim poziomem platformy jest Vix+, usługa subskrypcji platformy, którą opiszemy później.



Podczas wirtualnej prezentacji oferowanej mediom, Rodrigo Mazon, EVP GM ViX ogłosił, że bezpłatna usługa ViX będzie oferować ponad 50 000 godzin treści w języku hiszpańskim, w tym oryginalne seriale i filmy, programy sportowe i wiadomości na żywo oraz 100 kanałów w jednym elektronicznym przewodniku po programach. Ponadto będą mieli również dostęp do programów, które odniosły sukces w sieciach i , ale będą mieli również dostęp do obszernej biblioteki wideo z treściami i franszyzami z biblioteki wideo , które będą mogli oglądać w dowolnym momencie i w dowolny sposób, a także obszerne treści wideo na żądanie (VOD).

Prawdopodobnie zastanawiasz się, dlaczego skoro mam teraz całą tę darmową zawartość, powinienem być zainteresowany zapłaceniem za ViX+?

Jak wspomnieliśmy, usługa ma dwa poziomy i oprócz darmowego jest opcja ViX+ w modelu abonamentowym (SVOD) jak te, które już znasz na rynku jak Netflix, Disney+, Paramount+, Amazon Prime, Hulu i innych. W przypadku ViX+ abonenci będą mieli dostęp do treści premium z produkcjami „ViX+ Originals”, a także m.in. ekskluzywnych meczów piłkarskich, których premiera zaplanowana jest na mniej więcej drugą połowę tego roku. Wersja beta aplikacji do przesyłania strumieniowego jest dostępna dla wybranych użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Meksyku już teraz.

Latynoskie postacie z produkcjami na wysokim poziomie

Ale wielką nowością ViX+ jest to, że zawiera sojusz renomowanych latynoskich postaci rozrywkowych, które według Mazona. Vix+ będzie oferować oryginalne seriale i produkcje z domów produkcyjnych tych latynoskich gwiazd rozrywki. Tak jest w przypadku meksykańskiej aktorki i producentki Salmy Hayek Pinault, która za pośrednictwem swojej firmy Ventanarosa Productions i dwuletniej umowy na first-look deal / prawo pierwokupu, będzie produkować ekskluzywne filmy w języku hiszpańskim dla platformy.

„25 lat temu miałam sen, bardzo prosty, ale skomplikowany. „Chcę robić filmy”. W tym momencie sen wydawał się niemożliwy. Meksykański przemysł ledwo produkował pięć czy sześć filmów rocznie, więc zdecydowałam się pojechać do filmowej stolicy świata: Los Angeles. Kiedy tam dotarłam, zdałam sobie sprawę, że wcale nie będzie łatwo. Właściwie było to trudniejsze, bo nikt nie patrzył na ten (projekt) i kazali mi wracać do domu, bo to było coś, czego nie wyobrażali sobie, że latynoska aktorka zacznie grać role w Hollywood. 25 lat później mogę z radością powiedzieć, że wszystko się zmieniło. Chociaż jest dużo miejsca na rozwój, z radością obserwuję, jak jest coraz więcej okazji do wyrażania siebie dla Latynosów i rośnie to każdego dnia. Dlatego, kiedy zwróciło się do mojej firmy, Ventanarosa, z możliwością rozpoczęcia tej nowej przygody z ViX+, musiałam powiedzieć tak” — wyraziła emocje Hayek w wirtualnym połączeniu.


Salma Hayek i jej firma produkcyjna Ventanarosa zadebiutują na platformie WiX+

„Dziś bardzo się cieszę, że mogę ogłosić, że naszym pierwszym wspólnym projektem jest komedia romantyczna „Quiero tu vida”, która oczywiście rozgrywa się w świecie piłki nożnej, ponieważ jest to bardzo ważna część naszej kultury latynoamerykańskiej i to jest w naszych sercach, jest to nasz ulubiony sport. To będzie pierwszy projekt, który przyniosę wam i całej publiczności Vix+” – dodała z uniesionymi rękami.

Inną latynoską postacią, która jest częścią tej premiery, chociaż sojusz został już ogłoszony wcześniej, jest aktor i producent Eugenio Derbez, z którym firma ma umowy na wyłączność na preferencyjny dostęp do 3Pas Studios, firmy Eugenio Derbez i Ben Odell… „Bardzo się cieszę, że mogę wrócić do produkcji w języku hiszpańskim. Najwyższy czas, aby nasi widzowie mieli spójne, wysokiej jakości treści, które byłyby w 100 procentach w języku hiszpańskim. To, co robi TelevisaUnivision, to niewątpliwie przyszłość. Nigdy tego nie zrobiono. Dają nam swobodę i budżet, aby próbować nowych rzeczy i podejmować ryzyko, aby tworzyć ciekawe i odmienne programy”, powiedział witualnie emocjonalny i uśmiechnięty Eugenio Derbez.

Dla producenta seriali i filmów, takich jak „Instruction not included / Instrukcji nie załączono” i „How To Be a Latin Lover / Latynoski ogier”, pomysł opracowania i produkcji światowej klasy treści w języku hiszpańskim, z różnych gatunków i dla różnych grup wiekowych, jest czymś, co bardzo go podnieca. „Więc nie mogę się doczekać, kiedy zakasam rękawy i zabiorę się do pracy” – dodał Meksykanin.

Inną gwiazdą, która będzie generować treści jako producent, jest światowej klasy latynoska postać Selena Gómez, która na platformie Vix+ zamieszcza nowy, oryginalny dokumentalny, który został już ogłoszony mediom. Amerykańska piosenkarka, autorka tekstów, producentka i aktorka będzie miała premierę jako producent wykonawczy swojego pierwszego serialu w języku hiszpańskim, filmu dokumentalnego „Mi Vecino, el Cartel”, który opowiada historię morderstwa z zimną krwią w 2013 roku Juana Guerrero Chapy, byłego prawnika kartelu z Zatoki Meksykańskiej. Wyprodukuje go Gómez za pośrednictwem swojej firmy July Moon Productions.



Dla wszystkich

Mazon powiedział również, że na początek będą mieli premierę ponad 50 oryginalnych seriali i filmów na Vix+, co oznacza średnio co najmniej jeden oryginalny tytuł tygodniowo, i że to dopiero początek. W tym celu są tworzone projekty przez jednych z najbardziej znanych twórców treści na świecie, tak jak premiera serialu „Travesuras de la Niña Mala”, adaptacja powieści wielokrotnie nagradzanego pisarza i zdobywcy peruwiańskiej nagrody za powieści Mario Vargasa Llosę, z którym zawarli umowę, tak jak zawarli z innymi pisarzami.

„Opowieść opowiada o epickiej historii miłosnej, która rozpoczyna się w latach 60. i rozgrywa się w Limie (Peru), Paryżu, Madrycie, Tokio, Londynie i innych niesamowitych miejscach” – dodał Mazon, który wspomniał również o premierze „Pinches Momias”. serialu młodzieżowego, który łączy w sobie akcję, horror i komedię, autorstwa utalentowanego scenarzysty Santiago Limóna oraz zdobywcy nagrody Emmy i Złotego Globu, producenta wykonawczego The Office i Jane The Virgin Bena Silvermana.

Od pisarki Maríi Dueñas, której książki odniosły sukces w świecie streamingu, wprowadzą do ViX+ projekt zatytułowany „Los artistas”, opowieść o napadzie wysokiego ryzyka, pełnego rozczarowań, fałszerstwa w gatunku trzymającym w napięciu i osadzonym w rzadkim świecie sztuki milionerów.

Aby treści oferowane przez platformę były bardziej globalne i zgodne z zapotrzebowaniem na treści oczekiwane przez odbiorców, w których odzwierciedla się kulturę i język niezależnie od gatunku lub formatu, Mazon wskazał, że będą mieli dostęp do oryginalnych produkcji z Meksyku, Kolumbii i Hiszpanii. „Dziesięciolecia najpopularniejszych produkcji będą dostępne z sejfów IP Televisa, aby wyprodukować rebooty horroru z lat 80. „La Hora Marcada”, który zapoczątkował kariery niektórych z najbardziej uznanych meksykańskich filmowców, takich jak Alfonso Cuarán, Guillermo del Toro i Emmanuel Lubezki ”, powiedział również i dodał, że to okno posłuży po raz kolejny do zaprezentowania nowej fali latynoamerykańskich pisarzy i reżyserów tego gatunku.

Kolejną nowością jest Nautilus, produkcja Dynamo i Mediacrest, kolumbijsko-hiszpańskiego projektu Claytona Trussella, scenarzysty Netflixowego serialu Narcos, wyreżyserowanego przez reżysera The Iceman, Ariela Vromena. Nautilus opowiada historię trzech nieznajomych, którzy desperacko próbują uciec przed asado, oraz policjantki, która ma obsesję na punkcie ich złapania.

Las pelotaris, hiszpańska produkcja Mediapro, stworzona przez Marca Cistaré, to kolejna z dramatycznych premier, które przeniosą publiczność do Hiszpanii i Meksyku lat 90., w których kobiety poruszają się w zdominowanym przez mężczyzn świecie rywalizacji i korupcji.

Sojusze z głównymi międzynarodowymi firmami produkcyjnymi, takimi jak Perro Azul, El Estudio, Exile, Camapanario, Lemon Studios, Mucho Más Media, pozwolą im produkować we własnych studiach serie biograficzne, które reprezentują ikony meksykańskie, takie jak María Félix i Pedro Infante.

Jeśli chodzi o oryginalne dramaty, coś, co przez dziesięciolecia charakteryzowało Televisę w udanym tworzeniu swoich telenoweli, przygotowuje tworzenie nowych tytułów na platformę w stylu współczesnej treści zaprojektowanej dla dzisiejszej publiczności strumieniowej. Wśród zapowiedzianych przez nich tytułów wyróżnia się „Senda Prohibida”, nowoczesna wersja pierwszej telenoweli Televisy, w której główna bohaterka Nora zniszczy szczęśliwą rodzinę, aby osiągnąć styl i luksus, o jakim zawsze marzyła.

Od producentki hitów Televisy, takich jak Vencer el miedo”, “Vencer el pasado” i “Vencer el Desamor”, Rosy Ocampo będzie również w tym projekcie dla ViX+ nowy projekt: „Más allá de ti”. To nadprzyrodzona opowieść o kobiecie która odkrywa, że ​​może komunikować się z umarłymi, co prowadzi do nieprzewidzianych konsekwencji dla ocalałych.

Z VV Studios, Carolina Miranda, znana z pracy przy Netflixie „Quién mató a Sara / Kto zabił Sarę”, występuje w „La Mujer del Diablo”, produkcji, która jest obecnie kręcona w Meksyku z udziałem José Rona i której scenariusz napisał Leonardo Padrón. To niekonwencjonalna historia miłosna o obsesji i zemście.

Videocine, jedna z najważniejszych firm w Meksyku, będzie miała premierowe produkcje w meksykańskich kinach, z których część będzie dostępna również w Stany Zjednoczone, oznacza to, że największe meksykańskie franczyzy filmowe będą dostępne dla subskrybentów platformy, aby mogli cieszyć się tymi tytułami w zaciszu swoich domów i na VOD. W ten sposób można cieszyć się „Enfermo Amor” z występami Camili Sodi, Eréndira Ibarra, Maya Zapata i Pablo Medina.



Na ViX+ będzie można również uzyskać dostęp do thrillera „Presencias”, w którym zagra nominowana do Oscara meksykańska Yalitza Aparicio i zdobywca nagrody Goya Alberto Ammann. „Bardzo się cieszę, że będziesz świadkiem mojego najnowszego filmu „Presencias”, który będzie miał premierę wyłącznie na ViX+”, powiedziała Yalitza Aparicio wirtualnie o swoim suspensie i horrorze, który opowiada historię mężczyzny, który po morderstwie swojej żona postanawia zbadać, kto jest winowajcą i udaje się na miejsce, w którym wszystko się wydarzyło.

Yalitza powiedziała, że część zdjęć kręcono w Tlapuljahua, „magicznym mieście wiecznych świąt Bożego Narodzenia, położonym w środkowym Meksyku, w Michoacán”.

Mucho Más Media wprowadzi na platformę film biograficzny o zmarłej piosenkarce Jenni Rivera, w ramach produkcji oryginalnych i ekskluzywnych filmów dla ViX+ wyprodukowanych przez hollywoodzkich producentów Javiera Chapę i Donalda De Line.

Inne postaci, które będą obecne ze swoimi filmowymi propozycjami to Mauricio Ochmann, Bárbara de Regil, Omar Chaparro, Consuelo Duval, Adrian Uribe, Fernanda Castillo, Miguel Rodarte, Cassandra Sánchez Navarro, Renata Notni i wielu innych, których widzieliśmy na premierach platformy Pantaya od Televisa-Lionsgate oraz aktualne kino meksykańskie, takie jak “Que Despadre’, “Enfermo amor”, ‘Mexzombies”, “Mal Criados”, “Las leyendas, el origen” i animowana saga Huevos Cartoons.

Ze swojej strony Wade Davis, dyrektor generalny TelevisaUnivision, wskazał, że zintegrowana zawartość i pojemność TelevisaUnivision pozwala im oferować tę rewolucyjną usługę przesyłania strumieniowego niemal 600 milionom hiszpańskojęzycznym na całym świecie. „Po raz pierwszy nasza globalna publiczność otrzyma wysokiej jakości transmisję strumieniową, która oferuje ogromną różnorodność światowej klasy rozrywki, sportu i wiadomości wyprodukowanych w języku hiszpańskim i dla osób mówiących po hiszpańsku”.

Oprócz bycia konkurentem publiczności dla własnych produktów, w tym otwartego sygnału sieci TelevisaUnivision, usługi strumieniowej Prende TV, Blim TV i poprzedniej wersji VIX (AVOD), na razie usługa strumieniowania ViX+ będzie jeszcze jednym uzupełnieniem dla hiszpańskojęzycznej publiczności w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na świecie. Jednak zostaną one dodane do nowej platformy ViX w nadchodzących miesiącach, zapewniając użytkownikom bezproblemowe oglądanie.

„Poza naszymi odbiorcami ViX będzie platformą, która rozszerzy nasze rozwiązania dla klientów reklamowych i partnerów dystrybucyjnych, tworząc nowe i skuteczne sposoby dotarcia do naszych odbiorców i wspólnego rozwoju naszej działalności. Na rynku nie ma nic podobnego i tylko połączona moc TelevisaUnivision może zaoferować ViX i ViX+” – powiedział Davis.

Kiedy ViX+ zostanie wydane i ile by kosztowało?

Chociaż o tym projekcie mówiono stopniowo, nowa usługa dotrze do domów i urządzeń odbiorców w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i 19 krajów Ameryki Łacińskiej. Ustalili też, że będzie on dostępny na głównych platformach oraz na portalu vix.com. 

Wreszcie, Pierluigi Gazzolo, prezes i dyrektor ds. transformacji TelevisaUnivision, powiedział, że firma jest gotowa uruchomić pierwszą globalną usługę przesyłania strumieniowego w języku hiszpańskim na taką skalę. „Dzięki integracji Televisy i Univision nasza wspólna historia daje nam niesamowite możliwości w dotarciu do hiszpańskojęzycznej publiczności, a my wykorzystamy te nauki, aby zaoferować usługę przesyłania strumieniowego premium setkom milionów hiszpańskojęzycznych na całym świecie. Świata, który chce zobaczyć różnorodność swoich kultur, języków, zainteresowań i doświadczeń reprezentowanych i odzwierciedlanych na ekranie w autentyczny sposób”, zaznaczył i dodał, że oprócz nowych wydań, biblioteka wideo Televisa zawiera ponad 300 000 godzin treści, które będą również dostępne dla publiczności.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, usługa ViX jest całkowicie darmowa, ale usługa streamingu ViX+ w abonamencie ma swoją cenę i choć koszt nie został ujawniony na konferencji z mediami, mówiono, że byłaby to bardzo przystępna i tańsza cena oraz konkurencyjny w stosunku do tego, co oferują inne usługi przesyłania strumieniowego na rynku. Będziemy musieli poczekać.

Należy dodać, ze rynek Ameryki Południowej jest dość duży. Po cichu liczę, że pomyślą także o osobach spoza krajów hiszpańskojęzycznych.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź