Televisa i Univision uruchomią platformę streamingową w języku hiszpańskim


Chociaż nie ma jeszcze nazwy, stałaby się największą na świecie platformą streamingową w języku hiszpańskim, skierowaną do 600 milionów ludzi


Meksykański gigant medialny Grupo  i amerykańska firma  przygotowują się do uruchomienia największej na świecie hiszpańskojęzycznej platformy streamingowej w pierwszej połowie 2022 roku, po zawarciu umowy w poniedziałek.

Nowa firma, TelevisaUnivision, połączy treści obu sieci, aby dotrzeć do globalnej, hiszpańskojęzycznej widowni liczącej 600 milionów osób.

Wersja platformy streamingowej z reklamami zostanie uruchomiona w pierwszej połowie roku, a produkt oparty na subskrypcji w drugiej połowie, powiedział w rozmowie z Reuters Alfonso de Angoitia, jeden z dyrektorów generalnych Televisy.

, wciąż bez nazwy, wkracza na pole pełne silnych konkurentów, takich jak Prime Video Amazon; Disney+ i Netflix, który w zeszłym roku ogłosił, że wyda 300 milionów dolarów na oryginalne meksykańskie produkcje.

De Angoitia, który będzie szefem zarządu TelevisaUnivision, nalegał, aby platforma mogła odróżnić się od innych, podkreślając ogromną bibliotekę treści i prawa do transmisji sportowych.

„Będziemy zaciekłym konkurentem” , powiedział, dodając, że co najmniej jeden nowy film lub serial „wysokiej jakości” będzie przesyłany do usługi subskrypcji co tydzień w pierwszym roku.

Klienci w Meksyku i Stanach Zjednoczonych będą pierwszymi, którzy uzyskają dostęp do platformy, zanim zostanie ona wdrożona w innych krajach Ameryki Łacińskiej i Hiszpanii.

Po upublicznieniu w kwietniu planu TelevisaUnivision, wybuchła swoista wojna terytorialna.

Televisa przyciągnęła kadrę kierowniczą z Netflix, Disney Plus i innych. Konkurenci starali się znaleźć wielkie gwiazdy, co skłoniło meksykańską firmę do zawarcia bardziej atrakcyjnych i ekskluzywnych kontraktów z talentami, co potwierdził De Angoitia.

Przy produkcjach na platformę pracują między innymi amerykańska piosenkarka i aktorka Selena Gómez, peruwiański pisarz Mario Vargas Llosa, hiszpańska pisarka María Dueñas i meksykański komik Eugenio Derbez.

Nowa firma wygeneruje wystarczający przepływ gotówki, aby zainwestować setki milionów dolarów w więcej treści, powiedział De Angoitia.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź