Dlaczego tak chętnie otwieramy sklepy internetowe z odzieżą, co sprawia że jest to tak popularny wybór wśród osób decydujących się na uruchomienie własnej działalności gospodarczej ?
Myślę że odpowiedź na to pytanie nie będzie odkrywcza, po prostu nie ma chyba drugiego tak powszechnie kupowanego asortymentu (no może poza żywnością) jak odzież. Analizy które wykonujemy na co dzień na zlecenie naszych klientów pokazują że zainteresowanie jest ogromne i rośnie z roku na rok ponieważ coraz więcej kupujemy w internecie, szczególnie w ostatnich czasach.
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego z odzieżą ?
Koszt sklepu internetowego uzależniony jest od bardzo wielu czynników m.in. od tego czy:
- mają być wykonane jakieś integracje np. z hurtownią lub hurtowniami, z firmami kurierskimi, porównywarkami cenowymi, systemami aukcyjnymi itp
- jak bardzo rozbudowana ma być funkcjonalność sklepu
- jak wyrafinowany layout ma mieć sklep internetowy
- jak duży ruch chcesz skierować do sklepu internetowego
Rozpiętość cenowa wśród firm wykonujących sklepy internetowe jest ogromna, dla przykładu podam widełki na podstawie relacji naszych własnych klientów spotykają się oni z ofertami pomiędzy 3-85 tysięcy zł za wykonanie sklepu internetowego.
Oczywiście sklep internetowy za 3,4,5 czy 6 tysięcy zł będzie sprzedawał towar równie sprawnie jak taki wykonany za 85 tysięcy zł, różnice w cenach budowy sklepów internetowych biorą się z kilku czynników
- kolejki zleceń firmy która buduje sklepy internetowe
- referencji wykonawcy sklepu internetowego
- stopnia złożoności sklepu internetowego ,chodzi tu głównie o listę funkcji którą klient chce wdrożyć ponad standard
- tego jak dużą ilość zapytań ma firma wykonująca sklepy internetowe, im więcej tym bardziej taka firma może sobie pozwolić na podnoszenie cen, każda firma ma ograniczone moce przerobowe które nie są dowolnie skalowalne więc niektóre firmy po prostu wybierają mniej zleceń a bardziej zyskownych
Jest mnóstwo firm które mogą zbudować ci sklep internetowy ile kosztuje praca którą trzeba wykonać aby taki sklep zbudować jest kwestią czysto indywidualną, każda firma inaczej wycenia swój czas natomiast ty musisz pamiętać o tym żeby omijać szerokim łukiem oferty które znacznie odbiegają ceną od średniej zarówno w górę jak i w dół. W przypadku dolnego zakresu w większości przypadków bardzo niska cena oznacza koszty ukryte o których dowiesz się dopiero po wpłaceniu zaliczki lub dopiero po zakończeniu projektu, chodzi o stałą płatną opiekę techniczną która w przypadku niektórych rozwiązań sklepowych jest konieczna ponieważ są sklepy internetowe których konstrukcja jest tak złożona że klienci sobie nie radzą nawet z taką codzienną bieżącą obsługą nie mówiąc już o jakichkolwiek rekonfiguracjach sklepu internetowego – są niestety firmy które na tym bazują wiedząc doskonale że klient nie poradzi sobie samodzielnie z obsługą takiego sklepu ,dlatego oferują znacznie niższą cenę ponieważ złapanie klienta na tzw stałą obsługę to najkorzystniejszy możliwy wariant dla wykonawcy sklepu internetowego.
W przypadku sklepów internetowych w których wykonawca proponują znacznie wyższą cenę niż średnia trzeba sobie zdawać sprawę z tego że jest to firma która nie bierze wszystkich zleceń z rynku, często daje cenę zaporową bo jest zarzucona zleceniami na budowę sklepu internetowego, więc de facto pomimo tego że zapłacisz za budowę sklepu internetowego np. kilka razy więcej – nie uzyskasz kilka razy więcej niż średnia rynkowa.
To ile kosztuje sklep internetowy powinno dla ciebie być jednym z parametrów oferty który musisz brać pod uwagę, ale nie jedynym i z pewnością nie najważniejszym, to są usługi, usługi rządzą się swoim własnym prawem, dostaje się dokładnie to za co się płaci.
Na koszt wykonania sklepu internetowego nie ma dużego wpływu to co będziesz w tym sklepie sprzedawał (choć są pewne wyjątki bardzo złożonych konfiguratorów produktu końcowego) ,pod spodem niemal identyczną konstrukcję ma każdy sklep internetowy cennik budowy sklepów internetowych może niektórych przyprawić o ból głowy ale na pocieszenie powiem tyle że koszty uruchomienia sklepu stacjonarnego z odzieżą są wielokrotnie wyższe.