Jak zorganizować wesele w domu?


Dom jest tam, gdzie jest serce. Przygotowanie do uroczystości w domu to jednak ogromne przedsięwzięcie, które często wiąże się z wysoką ceną. Twój dom, w swojej regularnej formie i układzie, prawdopodobnie nie jest przystosowany do obsługi wielu gości, co oznacza zaprojektowanie przestrzeni, przygotowania różnych wariantów i bycia gotowym na niesprzyjającą pogodę. No i zaopatrz się w odpowiedniego Szefa Kuchni https://ulalachef.com


Oto kilka rad związanych z planowaniem ślubów w domu.

1. Zbadaj swoją przestrzeń wewnątrz…
Jednym z najtrudniejszych etapów zawierania małżeństwa w domu jest widzenie miejsca, które tak dobrze znasz w inny lub nieoczekiwany sposób. Twój dom jest domyślnie tam, gdzie jest twoje serce — co oznacza, że ​​wizualizacja kuchni jako miejsca na koktajl lub salonu jako miejsca na kolację może być często trudne dla par.


2. ….i przestrzeń na zewnątrz
Jeśli większość imprezy odbywa się na zewnątrz, ważne jest, aby upewnić się, że teren jest w miarę równy i gotowy na stoły, namioty czy tańce.


3. Zatrudnij doświadczonego planistę

Poszukaj planisty, który może zademonstrować, że często planował przyjęcia weselne pod namiotem w domu. Najlepiej sięgnij po jakieś rekomendacje


4. Poznaj budżet
Krótko mówiąc, ślub w domu nie pozwoli Ci zaoszczędzić pieniędzy, a prawdopodobnie będzie kosztować więcej niż tradycyjne miejsce, o czym należy pamiętać przed rozpoczęciem planowania. Musisz wiedzieć, czy zaprosisz tylko rodzinę na skromny obiad i deser, czy rodzinę i grono znajomych na większą imprezę. O ile obiad może kosztować niewiele o tyle organizacja namiotu, dj, stołów itp. może kosztować już więcej niż sala restauracyjna.


5. Sprawdź czy możesz zrobić takie wesele.
Zezwolenia, które mogą być potrzebne, zawierają zarządzenia dotyczące hałasy, ciszy nocnej czy ograniczenia co do parkowania.


6. Uzyskaj ubezpieczenie
Lepiej być bezpiecznym niż żałować: Zainwestuj w ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i majątkowe.


7. Wynajmij namiot
Jeśli wnętrze twojego domu nie pomieści wszystkich gości będziesz potrzebować namiotu. Współczesne namioty posiadają także klimatyzacje czy wentylatory. Zawsze jednak lepiej poszukać odpowiedniego egzemplarza wcześniej.


8. Plan na deszcz
Ważne jest również, aby przygotować się na niekorzystną pogodę – wynajęcie namiotu, nawet w ramach planu B, powinno być w budżecie.


9. Dostawcy
Jeśli bierzesz ślub w domu, w zasadzie budujesz lokal od podstaw. Potrzebne jest wszystko, od stołów, pościeli i porcelany, po oświetlenie, piekarniki i naczynia. Rachunek za wynajem może być dość wysoki, więc trzeba dobrze wybrać dostawców.


10. Pomyśl o oświetleniu
Chcesz mieć pewność, że Twoi goście widzą, dokąd idą, więc musisz zainstalować jakieś oświetlenie, aby to ułatwić. Jeśli instalujesz oświetlenie, musisz również pomyśleć o zapasowym źródle zasilania (takim jak generator), aby upewnić się, że twoja elektryka może wytrzymać dodatkowe obciążenie


11. Pomyśl o swoich sąsiadach

Daj swoim sąsiadom rzetelne powiadomienie o swoich planach ślubnych. W najlepszym przypadku zaoferują swój podjazd do parkowania (lub wyjadą na ten czas z domu). Nawet lepiej? Zaproś ich.


12. Zorganizuj transport
Czy chcesz mieć mnóstwo samochodów na podjeździe i martwić się gdzie te wszystkie samochody pomieścisz? Zorganizuj kierowców lub autobus, aby dostarczyli i odwieźli twoich gości.


13. Nie oszczędzaj na łazienkach
Są szanse, że twój dom z dwiema łazienkami nie jest przystosowany do obsługi pęcherzy 200 osób. Dobrze się wiec zastanów, jak zorganizować dodatkową toaletę, czy np. wypożyczyć przenośną.

14. Sprawdzony personel

Potrzebujesz naprawdę dobrego personelu. Począwszy od szefa kuchni, najlepiej prywatnego / osobistego kucharza, pomocnika kucharza i kelnerów. Pamiętaj też, że menu ma być dostosowane do Twoich potrzeb, ale także do preferencji gości. Sprawdź np. usługi https://ulalachef.com


Udostępnij

Zostaw odpowiedź