Natalia Jimenez podpisuje umowę menedżerską z LM Sergio Lizarragi


Spotkanie popu i regionalnego Meksyku


Natalia Jiménez , hiszpańska piosenkarka i autorka tekstów o odważnym głosie, która jest zakochana w Meksyku, podpisała umowę z LM Events, firmą zarządzającą i rezerwacyjną kierowaną przez menedżera i założyciela Banda MS Sergio Lizárragę, jak dowiedział się  Billboard.

To posunięcie precedensowe gdzie tak wybitna artystka pop zawiera umowę o zarządzanie z firmą specjalizującą się w regionalnym rynku meksykańskim. Umowa podkreśla, jak płynne i oparte na współpracy gatunki stały się w muzyce latynoskiej, gdzie dawne granice między dźwiękami i formatami, a teraz biznesem, coraz bardziej zanikają.



„On [Lizárraga] był pionierem gatunku z Banda MS, doprowadzając ich do międzynarodowego sukcesu, i udowodnił swoją siłę, pozostając ważnym w bardzo trudnej branży” – powiedziała Jiménez Billboardowi ze swojego domu w Miami. – „To fascynujące wyzwanie i jestem w 100% zaangażowana w to połączenie”.

Jiménez zyskała rozgłos jako wokalista przebojowej hiszpańskiej grupy popowej La Quinta Estación. Od rozpoczęcia kariery solowej w 2011 roku, trzy albumy znalazły się w pierwszej dziesiątce listy przebojów Billboard Top Latin Albums, a sześć piosenek na liście Hot Latin Songs, w tym nr 1 „Lo mejor de mi vida eres tú” z Rickym Martinem.

A przez ostatnią dekadę Lizárraga’s Banda MS była jedną z czołowych grup w muzyce latynoskiej w każdym gatunku, z 19 przebojami w pierwszej dziesiątce na liście Billboard Latin Airplay. Są także najpopularniejszym zespołem koncertowym w Meksyku, a rok 2018 zakończyli jako najpopularniejszy występ w kraju na Spotify. W zeszłym roku zespół przeszedł do historii, współpracując ze Snoop Doggiem w przebojowym utworze „Que Maldición”. Utwór będący fusion był pierwszym występem meksykańskiego zespołu, który po raz pierwszy współpracował z dużym amerykańskim zespołem rapowym, a oba zespoły znalazły się w pierwszej dziesiątce na liście Billboard Hot Latin Songs.

Jednak podpisanie kontraktu z Jiménezem lub połączenie popu i muzyki meksykańskiej nie było czymś, czego aktywnie szuka Lizárraga. On i Jiménez spotkali się w 2019 roku, kiedy piosenkarka i grupa nagrali nową wersję „El Color de Tus Ojos”, hitu Banda MS, jako część albumu Jiméneza México de mi Corazón, hołdu dla meksykańskiej muzyki, w której wystąpili wybitni artyści z różnych gatunków.

Jiménez chciała nagrać ten utwór z pełnym zespołem, więc Lizárraga zaprosił ją do swojej macierzystej bazy Mazatlán, aby nagrywała w jego studiu. Panowało poczucie wzajemnego szacunku. W zeszłym roku Jiménez zadzwoniła do Lizárragi i zapytała, czy byłby zainteresowany współpracą z nią. „Na początku byłem zaskoczony. Nie byłem pewny, czy traktować ją poważnie ”- mówi Lizárraga. „Potem spotkaliśmy się i naprawdę potraktowałem to bardzo poważnie. Wiem, że to inny gatunek, ale ostatecznie to biznes muzyczny i wiele rzeczy się nakłada”.

Lizárraga jest powszechnie postrzegany jako jeden z najlepszych menedżerów muzyki meksykańskiej. Kieruje wytwórnią Banda MS, Lizos Music, uruchomioną w 2013 roku, a także otworzył LM Events jako spółkę zależną zarządzającą i rezerwującą zespół i inne grupy.

„Mamy wiele planów [z Natalią]” – mówi. „Mam w swoim zespole świetnych autorów piosenek, a ona potrafi śpiewać ranczery, mariachi, ballady, co jest naszą domeną. Daję jej ogromny zespół do współpracy, w każdym dziale i swoją uczciwość, która jest flagowa. Wreszcie planuję całkowicie poświęcić się jej nowej muzyce ”. Nadchodzącym albumem Jiméneza jest México de Mi Corazón 2,  który zostanie wyprodukowany przez Armando Ávila, pracował on nad pierwszym zestawem.



Nadal jest związana z Sony Music Latin, która ma również bliskie relacje z Banda MS; wytwórnia była odpowiedzialna za dystrybucję i marketing współpracy ze Snoop Doggiem.

„To dla mnie nowy i fascynujący kierunek, zwłaszcza że regionalna muzyka meksykańska jest obecnie gatunkiem, który najbardziej mi się podoba” – powiedziała Jiménez. „To kobieta, która muzycznie potrafi zaśpiewać wszystko, w każdym gatunku. Zdecydowanie czuję presję”, śmieje się Lizárraga. „Ale lubię dobre wyzwania”.

Jiménez była wcześniej związany z Westwood Entertainment, firmą, która zarządza między innymi Carlosem Rivera i Reik.

Obejrzyj występ Jimeneza podczas Billboard Latin Music Week tutaj:

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *