fot. materiał promocyjny

’Las niñas’, najlepszy hiszpański film 23. Festiwalu Filmowego w Maladze


Meksykański „” zdobył nagrodę dla najlepszego iberoamerykańskiego filmu fabularnego


 Las niñas wyreżyserowany przez zdobył Biznaga de Oro dla najlepszego hiszpańskiego filmu fabularnego na Festiwalu Filmowym w Maladze, a meksykański  Rodrigo Ruiza Pattersona zdobył nagrodę dla najlepszego iberoamerykańskiego filmu fabularnego.

„Pierwsza opera” Palomero, która traktuje o dorastaniu z elementami autobiograficznymi swojego reżysera, również uzyskała Biznaga de Plata  dla najlepszych zdjęć, dla Danieli Cajías, jak ogłoszono w sobotę podczas czytania listy zwycięzców tego konkursu, dwudziestej trzeciej edycji Festiwalu.

wywołał wielką sensację w prasie podczas pokazu w zeszłą niedzielę, od tego czasu zaczął być określany jako jeden z największych faworytów. Wywołało to sensację nie tylko z powodu znakomitego debiutu Palomero, który z pewnością będzie aspirował do tytułu Goi dla najlepszego nowego reżysera , ale także dla młodej i wybitnej obsady, na czele której stoi Andrea Fanos, która w przyszłym roku również będzie walczył o Goyę o najlepszą nową aktorkę. .



Las niñas opowiada historię Celii, jedenastoletniej dziewczynki, która uczy się w szkole zakonnej w Saragossie i mieszka z matką. Przybycie Brisy, nowej dziewczyny z Barcelony, pchnie ją na nowy etap w jej życiu: dojrzewanie. Podczas tej podróży, w Hiszpanii, podczas Expo i Igrzysk Olimpijskich w 92 roku, Celia odkrywa, że życie składa się z wielu prawd i kłamstw.

W latach 90-tych, nieco obłudnych, wychowanie seksualne wielu chłopców i dziewcząt było w rękach Kościoła. I właśnie o tym chce nam powiedzieć Palomero: znaczenie edukacji seksualnej, znaczenie dobrej edukacji.


La boda de Rosa, nagroda jury

Drugi udany „pierwszy film”, Blanco de verano , także z nastolatkiem w roli głównej, również zdobył nagrody dla najlepszego aktora drugoplanowego, dla Fabiána Corresa, oraz dla najlepszego scenariusza, dla Ruiza Pattersona i Raúla Sebastiána Quintanilli.

Specjalna nagroda jury powędrowała do La boda de Rosa, autorstwa Icíara Bollaína, obecnego również na liście zwycięzców ze Biznaga de Plata dla najlepszej aktorki drugoplanowej, którą otrzymała Nathalie Poza.



Znakomity meksykański filmowiec Arturo Ripstein, który w tej edycji konkursu został uhonorowany nagrodą Premio Retrospectiva, zdobył również nagrodę dla najlepszego reżysera za El diablo entre las legs.

Jury przyznało „ex aequo” nagrodę dla najlepszej aktorki dla innego wyróżnienia w tej edycji – Biznaga Ciudad del Paraíso – Kiti Mánver za rolę w El inconveniente oraz brazylijską Reginę Casé za pracę w Tres veranos.

El inconveniente w reżyserii Bernabé Rico również otrzymała nagrodę publiczności, przyznawaną przez popularne jury, a brazylijski film Tres veranos w reżyserii Sandry Kogut zdobył nagrodę jury krytyków.



Nastąpił także podział nagrody dla dla najlepszego aktora, w tym przypadku dla Argentyńczyka Alberto Ammana i Pablo Echarriego, którzy kierują obsadą filmu fabularnego El silencio del cazador Martína Desalvo, również nagrodzonego za najlepszy montaż, dla Pauli Rupolo.

Zwycięzcom tej oficjalnej sekcji, która obejmowała dziewięć filmów hiszpańskich i siedem filmów latynoamerykańskich, dopełnia Biznaga de Plata za najlepszą muzykę, dla Pascala Gaigne za pracę w dominikańskim filmie Malpaso w reżyserii Héctora Valdeza.


Zonazine

W dziale Zonazine najlepszym hiszpańskim filmem zdaniem jury był Lúa vermella Loisa Patiño oraz najlepszy film iberoamerykański to koprodukcja Argentyny i Brazylii La Botara w reżyserii Sabriny Blanco. Ten film otrzymał również nagrodę dla najlepszej aktorki dla Nicole Rivadero.

Biznaga de Plata dla najlepszego reżysera otrzymali Pau Cruanyes Garell i Gerard Vidal Barrena za film Les dues nits d'ahir, który zdobył również nagrodę dla najlepszego aktora, dla Arnau Comasa i Oriol Llobeta.

Z kolei popularne jury Zonazine przyznało Nagrodę Publiczności brazylijskiemu filmowi fabularnemu Filho de Boi w reżyserii Haroldo Borgesa i Ernesto Molinero.

W sekcji dokumentalnej Biznaga de Plata dla najlepszego filmu dokumentalnego otrzymała brazylijska Partida Caco Cioclera, a nagrodę dla najlepszego reżysera Kubańczycy Patricią Pérez i Heidi Hassan za A media voz.

Jury przyznało specjalne wyróżnienia chilijskiemu dokumentowi Dios Josefiny Buschmann, Christophera Murraya i Israela Pimentela oraz hiszpańsko-meksykańskiej koprodukcji La mami Laury Herrero Garvin.

Nagrodę publiczności młodego jury dokumentalnego otrzymał Cartas mojadas, film fabularny w reżyserii Pauli Palacios i wyprodukowany przez Isabel Coixet, opowiadający o dramacie imigracji na Morzu Śródziemnym.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź