Słuchanie muzyki latynoskiej wzrosło o 16% w 2020 roku


Według raportu Nielsen Music / MRC Data ze śródrocznego raportu Nielsen Music / MRC Data, latynoska odnotowała znaczny wzrost liczby równoważnych albumów konsumpcyjnych w Stanach Zjednoczonych w pierwszych sześciu miesiącach roku.

Konsumpcja audio muzyki latynoskiej wzrosła do 14,56 mln sztuk w pierwszych sześciu miesiącach r., co stanowi wzrost o 15,9% z 12,6 mln sztuk zarejestrowanych w połowie roku 2019. Ta liczba pomogła w ogólnym rozwoju gatunku.

Po R&B/ Hip-Hop, latynoska zyskała najwięcej punktów procentowych wśród dużych gatunków, stanowiąc obecnie 4,09% udziału w całym amerykańskim rynku muzycznym. To wzrost z 3,86% w połowie 2019 roku.

Wzrost udziału w rynku następuje pomimo faktu, że podobnie jak inne gatunki, odnotowuje ona spadek średniej tygodniowej transmisji strumieniowej od czasu zamknięcia gospodarczego rozpoczynającego się 13 marca. Latynoska odnotowała spadek średniej tygodniowej liczby na żądanie z 1,182. miliardów przed wybuchem pandemii do 1,143 miliarda do 2 lipca, co oznacza spadek o 3,3%.

Podobnie jak w przypadku innych gatunków, na fizyczną sprzedaż muzyki latynoskiej miała wpływ pandemia COVID-19, przy czym sprzedaż fizycznych albumów spadła o 48,7% do 212 000 egzemplarzy z 414 000 w pierwszej połowie 2019 r. Podobnie jak w przypadku innych gatunków, odnotowała za to gwałtowny wzrost sprzedaży w postaci cyfrowych albumów do pobrania. 11,7%, do 248 000 egzemplarzy z 222 000 rok wcześniej.

Oznacza to, że ogólnie sprzedaż albumów spadła o 27,6% do 461 000 z 636 000 kopii, a sprzedaż cyfrowych utworów spadła o 32,6% do 3,35 miliona egzemplarzy, w porównaniu do 4,83 miliona w półroczu ubiegłego roku.

Jeśli chodzi o najlepszych artystów pierwszego półrocza, królem był . Album YHLQMDLG portorykańskiego rapera stał się najwyżej notowanym w całości hiszpańskojęzycznym albumem w historii Billboard 200, kiedy osiągnął 2. miejsce 14 marca.

Ciekawostka: kiedy ’s Las Que No Iban a Salir zadebiutował 14 maja na liście Top Latin Albums na pierwszym miejscu, Bad Bunny posiadał również utwór nr 2 ( YHLQMDLG ) i nr 3 ( X100PRE ). Więc zgarnął podium

Po Bad Bunny w konsumpcji przez pierwsze sześć miesięcy roku jest Ozuna, a na trzecim miejscu debiutant Natanael Cano. Jeśli chodzi o piosenki, najczęściej oglądanym utworem przez pierwsze sześć miesięcy roku była „Tusa” od Karola G i Nicki Minaj, a następnie „Yo Perreo Sola” Bad Bunny’ego.

W podsumowaniu w połowie roku Bad Bunny otrzymuje uznanie artysty, zarówno jako solo, jak i we współpracy, w siedmiu z 10 najczęściej odtwarzanych latynoskich piosenek.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź