fot. series-antena3

Trzy serie, bez których obecny sukces hiszpańskich serii nie zostałby zrozumiany


uratuje trzy z najbardziej mitycznych seriali ostatniej dekady


Trzy z najbardziej mitycznych serii ostatnich lat,  i , powrócą na mały ekran w nadchodzących miesiącach w nieco inny sposób. Pierwszy z nich to restart dla Video, drugi to zjazd w formie miniserialu dla ATRESplayer PREMIUM, a trzeci będzie kontynuacją w Anteny 3.

Nastała nostalgia, która pomaga spojrzeć wstecz i przeanalizować, co te trzy serie oznaczały dla przemysłu krajowego Hiszpanii, i jak obecny międzynarodowy sukces serii takich jak La casa de papel, Vis a vis lub Elite nie byłby zrozumiały.

Są to trzy mityczne serie, w których niektóre z wielkich nazwisk połączyły siły: Sonia Martínez, Daniel Écija, Álex Pina, Javier Olivares, Carlos Montero lub Iván Escobar. Nie wspominając o ogromnej ilości aktorów takich jak: Paco Tous, Hugo Silva, Michelle Jenner, Ursula Corberó, Ana de Armas, Blanca Suárez, Adam Jezierski, Ion González, Maxi Iglesias, Martiño Rivas czy Andrea Duro.

Ale przejdźmy do rzeczy. Zacznijmy od  . Stworzona przez Daniela Éciję i Álexa Pinę, również współtwórców Los Serrano, seria otworzyła nową drogę dla komedii w Hiszpanii, ponieważ jest karykaturą i parodią krajowych sił policyjnych (coś jak nasz 13 posterunek). 

, który odważył się walczyć z terroryzmem ETA na swoich fabułach i podróżował po wielu krajach w formie adaptacji, miał za scenarzystę hiszpańskiego pisarza powieści Javiera Olivares. 

I co ciekawe, jak wynika z wywiadu dla gazety El Mundo, to wydaje się, że skutkiem przesytu Olivaresa podobnych serii do Los Hombres… zrodził się zamysł dla El Ministerio del Tiempo Ministerstwo czasu. 

„Mój brat (Pablo Olivares) był w świetnych programach, takich jak Caiga quien caiga lub El informal, ale zirytowało nas to, że już nie współpracujemy i przy piwie, postanowiliśmy napisać coś, co nam się podoba, nawet jeśli nigdy tego nie sprzedamy” – opowiadał. kilka dni temu twórca.

Możliwy był inny rodzaj serii

W tej serii pracują także jako scenarzyści Esther Martínez Lobato i Iván Escobar, dwa inne wielkie nazwiska w obecnych czasach. Twórcy z serialu Écija i Pina, pracowali także nad innym wiodącym projektem producenta: El Barco (Statek). 

Martínez Lobato, partner Álex Piny w Vancouver Media, w ostatnich latach tworzył serie, takie jak  El embarcadero, Sky Rojo, White Lines czy La casa de papel, dzięki którym udało im się zdobyć nagrodę International Emmy za najlepszy dramat.

Ze swojej strony Escobar kontynuował historię Vis a vis jeszcze przez trzy sezony na FOX, a ostatnio także kontynuację jako Vis a visEl Oasis, którego premiera odbyła się ostatnio.

Jeśli chodzi o drugą część tej złotej ery, , to pokazała, że ​​w Hiszpanii jest możliwa inna seria, łącząca costumbrismo i fantasy.  był sprzedawany w krajach na wszystkich kontynentach, porywał publiczność w Hiszpanii i miał kilka adaptacji międzynarodowych.

Jednym z jego twórców był Daniel Écija , jeden z prowodyrów hiszpańskiej serii tj.   Médico de familia, Periodistas, El Grupo, Un paso adelante, Los Serrano czy Águila Roja.  

W ostatnich latach Écija stworzył się poprzez swoją nową firmę producencką The Good Mood  Estoy vivo, jedną z najbardziej rozpoznawalnych serii La 1, w której znajdzie się amerykański , czyli La Valla , seria, która zyskała szczególne znaczenie w dobie koronawirusa.

Zarodek „elitarny”

Jeśli chodzi o  , seria została stworzona przez Carlosa Montero, obecnie odpowiedzialnego za Elite Darío Madrona, jedną z najbardziej udanych serii Netflix na arenie międzynarodowej.

Montero, zdobywca nagrody Primavera za  El desorden que dejas, która będzie serią dla Netflix, był również twórcą  Maneras de sobrevivir  i był scenarzystą takich seriali jak  El comisario, Génesis, en la mente del asesino, Vive cantando, czy Al salir de clase .

A za tymi wszystkimi seriami kryje się wspólna nazwa: Sonia Martínez. Obecny dyrektor redakcji Studios.

Wśród jej produkcji znajdują się trzy wspomniane i takie serie, jak m.in.  Hispania, Gavilanes, Los Protegidos, Doctor Mateo, Gran Hotel, El Tiempo entre costuras, Velvet, Vis a Vis, Fariña o Mar de Plástico. Jest także odpowiedzialna za produkcję wykonawczą różnych projektów, takich jak El embarcadero Movistar + ), której jest także autorką oryginalnego pomysłu z Álexem Piną lub La Templanza ( Video).

Udostępnij

Zostaw odpowiedź