Dlaczego zniknęły dziecięce telenowele?


Telenowele takie jak  Carita de ángel (Mała księżniczka), Luz Clarita (Serce Clarity) czy ¡Vivan los niños!  przez kilka dziesięcioleci zajmowały ważne miejsce w sieci programowej Televisy. Jednak w 2005 roku, po emisji Pablo y Andrea , zniknęły na zawsze bez śladu.


Przez kilka dziesięcioleci dziecięce telenowele zajmowały ważne miejsce w głównej sieci telewizyjnej, Televisie, w Meksyku, ciesząc się popularnością dzięki Luz Clarita , ¡Vivan los niños!  María Belén i Carita de Ángel , a to tylko kilka. Jednak w 2005 r., po transmisji Pablo y Andrea z Danną Paolą w roli głównej, historie te przestały mieć miejsce z dnia na dzień w telewizji. Ale dlaczego zniknęły?

„Myślę, że wszystko ma czas. Myślę, że dzieje się tak jak wszystko, nagle się zużywa. Istnieje formuła, która w tym czasie osiągnęła określoną pojemność lub sytuację, w której dorastały dzieci. Uważam, że ten czynnik należy również wziąć pod uwagę. Pojawiają się nowe pokolenia, wpływy technologiczne ”, wyjaśnił w ostatnią sobotę w programie telewizyjnym El telenovelas show (Tlnovelas) Eduardo Meza , który był współpracownikiem producentów odnoszących sukcesy oper mydlanych dla dzieci, takich jak  El diario de Daniela ( Daniela i przyjaciele) i Aventuras en el tiempo


daniela-aedo-carita-de-c3a1ngel.jpg
Daniela Aedo, bohaterka Carita de Angel.

Przestrzeń prezentowana co tydzień przez krytyka telewizyjnego Álvaro Cuevę, która w sobotę poświęciła swój program pamięci niektórych z najbardziej udanych telenowel dla dzieci Televisy, również dotyczyła pytania, czy Televisa będzie dziś dobrym pomysłem na wznowienie opowieści dla dzieci.

Rosy Ocampo , która była dyrektorką Televisa Niños, wydaje się jasna.

„Jest to gatunek, który w szczególności musielibyśmy przywrócić do telewizji, to czas, w którym myślę, że powinniśmy przemyśleć fakt tworzenia powieści skierowanych do dzieci i młodzieży”, powiedziała znana meksykańska producentka odnoszących sukcesy oper mydlanych, takich jak   La fea más bellaPor ella soy Eva ( Ja, ona i Eva ) i La fuerza del destino ( Miłość i przeznaczenie ).


danna-paola-2.jpg
Danna Paola i Alejandro Speitzer, Amy, la niña de la mochila azul

Jeśli wrócisz do tworzenia opowieści dla dzieci, musisz jednak dostosować te fabuły do ​​rzeczywistości, w której żyją obecnie dzieci i która bez wątpienia bardzo różnią się od tych z przeszłości. Zostało to stwierdzone podczas programu przez Maríe Alba , koordynator produkcji Televisy.

„Musiałbyś pomyśleć, że jesteś bardzo świadomy tego, na co dzieci są obecnie narażone pod względem wizualnym … Technologia bardzo się rozwinęła, dzieci są już narażone na bardzo różnorodne treści pod względem efektów specjalnych, efektów wizualnych … Myślę, że to jest to, a z pewnością wyzwaniem byłoby zwrócenie uwagi tych dzieci, które są narażone na treści internetowe, na różne platformy – powiedziała.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *