Triumf „Roma” i „Viva el rey” w Ariel

Alfonso Cuarón został nagrodzony w kategorii „Najlepszy reżyser i film”, a Luis Téllez w „Najlepszym filmie animowanym”

Meksykańska Akademia Sztuk i Nauk Kinematograficznych (AMACC) obchodziła 61. edycję Nagrody Ariel, w której meksykańskie produkcje i międzynarodowa współpraca zostały docenione za jakość i wkład w kino narodowe, a Alfonso Cuarón jako główny zwycięzca nocy. za nagranie „Najlepsza reżyseria i film” za Roma, oprócz tego , że Ilse Rooms „Najlepszą aktorką” za Las niñas bien ,  Alejandry Márquez Abella i Noé Hernándeza za Ocho de cada diez , reżyserii Sergio Umansky’ego.

Alfonso Cuarón był najbardziej znanym meksykańskim reżyserem i chociaż filmowiec nie uczestniczył z powodów osobistych, podzielił się filmem, w którym wyraził wdzięczność meksykańskiej społeczności filmowej za nagrody, które Romazdobył na krótkich listach najlepszego występu kobiecego z Mariną de Tavira, a także specjalne i wizualne efekty, na przykład projekt artystyczny Eugenio Caballero, dźwięk, montaż, fotografie i oryginalny scenariusz.

„Meksyk był moim priorytetem, aby zapewnić największą liczbę niezależnych pokoi, kin mobilnych i imprez masowych, aby zapewnić większą różnorodność odbiorców”, powiedział Alfonso Cuarón w swoim wideo, biorąc pod uwagę, że obchody Arieles wiążą się z zamknięciem cyklu dla Roma. ,

W nocy podkreślił uznanie animatora Luisa Télleza za „Najlepszy animowany film krótkometrażowy” (w technice stop – motion i 10 tys. Zdjęć na osiem minut na ekranie, wykonane w Jalisco) , nagrodę, która została oklaskiwana przez jego kolegę z Guadalajary , Guillermo del Toro, za pośrednictwem sieci społecznościowych.

Ernesto Contreras, prezes AMACC, przed przyznaniem najbardziej oczekiwanych filmów krótkometrażowych najlepszemu talentowi filmowemu i aktorskiemu, zwrócił uwagę na znaczenie promowania i propagowania praw kulturowych na rzecz różnorodności i pluralizmu, a także poparcia dla kultura jako inwestycji długoterminowej aby nadal dzielić się różnymi realiami Meksyku i jego mieszkańców poprzez film.

Wśród specjalnych zwycięzców z Ariel de Oro, był  projektant dźwięku i muzyki, Nerio Barberis ,  który pochodzi z Argentyny i osiadł w Meksyku od 1977 roku, pracował nad dźwiękiem ponad 100 produkcji krajowych i międzynarodowych. Z drugiej strony, kapitalistyczny scenarzysta, Paz Alicia Garciadiego , został także nagrodzony przez Ariel de Oro za swoją karierę, w której zaangażowanych jest 17 nakręconych scenariuszy, a także aktor Héctor Bonilla, za jego trajektorię interpretacyjną w przemyśle krajowym zarówno w telewizji, jak i kinie.

Animator Luis Tellez pozuje na czerwonym dywanie w nagrodach Ariel. EFE / M. Guzmán

Zwycięzcy

  • Najlepszy reżyser i film: Alfonso Cuarón, dla Roma.
  • Najlepszy aktor: Noé Hernández, dla  Ocho de cada diez , reżyser Sergio Umansky.
  • Najlepsza aktorka: Ilse Salas
  • Najlepszy film dokumentalny: Hasta los dientes.
  • Najlepszy krótkometrażowy film animowany: Ana i Bruno, Carlos Carrera
  • Pierwszy film: La Camarista, Lila Avilés 
  • Najlepszy film iberoamerykański: Pájaros de verano  z Kolumbii.
  • Objawienie aktorskie: Benny Emmanuel, za  De la infancia.
  • Najlepszy męska rola: Leonardo Ortizgris, za Museo .
  • Najlepsza aktorka: Marina de Tavira, dla Roma.
  • Najlepszy film krótkometrażowy dokumentalny: Sinfonía de un mar triste autorstwa Carlosa Moralesa
  • Najlepszy krótkometrażowy film animowany: Viva el rey autorstwa Luisa Télleza
  • Najlepszy krótkometrażowy film fabularny: Árcangel Ángelesa Cruz.
  • Najlepsze efekty specjalne: Alejandro Vázquez, dla Roma.
  • Najlepsze efekty wizualne: Roma.
  • Najlepszy makijaż: Pedro Guijarro Hidalgo, za Las niñas bien .
  • Najlepsze kostiumy: María Annai Ramos Maza za Las niñas bien t.
  • Najlepszy projekt artystyczny: Eugenio Caballero, dla Roma.
  • Najlepsza oryginalna muzyka: Tomas Barreiro, dla  Las niñas bien .
  • Najlepszy dźwięk: José Antonio García i Sergio Díaz, dla Roma.
  • Najlepsza edycja i oryginalny scenariusz: Alfonso Cuarón, dla Roma.
  • Najlepszy scenariusz adaptowany:  De la infancia  Carlosa Carrery.
Udostępnij

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *