18 Tydzień Kina Hiszpańskiego – zapowiedzi filmów

18. Tydzień Kina Hiszpańskiego odbędzie się w dniach 15 marca – 22 kwietnia 2018 w wybranych kinach w dziewięciu miastach w Polsce, po raz pierwszy po długiej przerwie powracając do Lublina.

Warszawa | Kino Muranów | Kino Luna | 15-22 III
Łódź | Kino Charlie | 15-21 III
Kraków | Kino Pod Baranami | 15–21 III
Wrocław | Kino Nowe Horyzonty | 16-22 III
Katowice | Kino Światowid | 19-25 III
Poznań | Kino Muza | 6-13 IV
Gdańsk | Klub Żak | 13-19 IV
Białystok | Kino Forum | 16-22 IV
Lublin | CK Lublin | 16-22 IV

Organizatorami przeglądu są Ambasada Królestwa Hiszpanii, Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce oraz AP Mañana.

Zapowiedziano właśnie filmy, które będzie można zobaczyć:

„Bar” Alexa de la Iglesii 

Pokazywany na ubiegłorocznym festiwalu w Berlinie Bar to kolejna czarna komedia w dorobku ulubieńca festiwalowej publiczności, Alexa de la Iglesii. Bywalców niepozornego madryckiego baru dzieli niemal wszystko – praca, poglądy, status społeczny. Jednak gdy w obliczu śmiertelnego niebezpieczeństwa okaże się, że są zdani wyłącznie na siebie, będą musieli zakopać topór wojenny i wspólnie walczyć o przetrwanie.

Produkcja z udziałem plejady gwiazd hiszpańskiego kina – Maria Casasa, Blanki Suárez, Carmen Machi i Terele Pávez, była jednym z najchętniej oglądanych filmów hiszpańskich ubiegłego roku. 

„Amar” Esteban Crespo

Pierwsza miłość – spontaniczna, namiętna, szalona, dzika. Siedemnastoletni Laura (María Pedraza) i Carlos (Pol Monen) nie widzą świata poza sobą. Liczy się tylko ich uczucie – strzeliste, gorące i żarliwe. Kochają się z całych sił, jakby każdy dzień był ostatnim. Łączy ich niemal obsesyjna namiętność. Kiedy w związku pojawi się niepewność i zazdrość, kochankowie zaczną się krzywdzić.

Udany debiut fabularny Estebana Crespo, którego krótki metraż, Aquel no era yo, otrzymał w 2013 roku nominację do Oskara. Bardzo dobrze zagrane role główne – w nich debiutujący na wielkim ekranie María Pedraza i Pol Monen, oraz drugoplanowe, w których wystąpiły m.in. Natalia Tena (10 000 km) i Sonia Almarcha (Przez otwarte drzwi).

„Aż do śmierci” – Fernando Franco

MFF San Sebastián 2017: Konkurs główny | Nagrody Goya 2017: Najlepszy aktor (nominacja)

Deszczowy wrzesień nad Morzem Kantabryjskim. Luis (Andrés Gertrudix) wyznaje Marcie (Marian Álvarez), że skłamał, mówiąc, że wyniki badań, które robił przed wakacjami, były dobre. Marta planuje przyszłoroczne wakacje. A jeśli nie będzie następnego lata? Luis zdaje sobie sprawę z tego, jak ciężka jest jego choroba, i że to lato może być jego ostatnim. Dotychczas spokojne i ustabilizowane życie pary legnie w gruzach. Kłamstwa, strach i poczucie winy wystawią ich związek na poważną próbę. Luis i Marta muszą głęboko wierzyć w swą miłość, by stawić czoła przeciwnościom losu.

Drugi film Fernanda Franco (Tylko ja, 15.TKH). W znakomicie zagranych rolach głównych znana z debiutu reżysera Marian Álvarez, oraz Andrés Gertrúdix (Niech Bóg nam wybaczy, 17.TKH).

„Twoje oczy” – Pedro Aguilera

MFF Rotterdam 2017: Konkurs główny | Festiwal Filmów Hiszpańskojęzycznych w Maladze 2017: Najlepsza aktorka pierwszoplanowa, Najlepszy aktor pierwszoplanowy

Oliver (Julio Perillán) jest reżyserem filmowym. Mieszka i pracuje w Los Angeles. Pewnej nocy, przeglądając strony internetowe z amatorskimi filmami erotycznymi odkrywa, że bohaterką jednego z nich jest jego młodsza przyrodnia siostra, mieszkająca w Madrycie Aurora (Ivana Baquero). Zaskoczony i zmieszany, jedzie do Hiszpanii, gdzie nie był od wielu lat. Chce dowiedzieć się, dlaczego nagranie znalazło się w Internecie. Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie przeradza się w fascynację siostrą. Obserwuje obiekt swojego pożądania i manipuluje nim.

Opowieść o zakazanej miłości. Trzeci film Pedra Aguilery (La influencia, Naufragio), dramat erotyczny, który zmienia wizerunek Ivany Baquero z dziewczynki z „Labiryntu Fauna” w zmysłową kobietę.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *